جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10036 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۸ |
196 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا؛ فرماندار چهارباغ در این آیین گفت: مقام کارگر  در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است  تا جایی است که پیامبر اکرم (ص) بر دستان و پیشانی کارگران بوسه زدند. قدرت اله شمیرانی  بیان داشت:  رسالت ما در جامعه نهادینه نمودن ارزش کارگر بوده تا دید عموم جامعه نسبت به کارگر تغییر […]

به گزارش ایرنا؛ فرماندار چهارباغ در این آیین گفت: مقام کارگر  در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است  تا جایی است که پیامبر اکرم (ص) بر دستان و پیشانی کارگران بوسه زدند.
قدرت اله شمیرانی  بیان داشت:  رسالت ما در جامعه نهادینه نمودن ارزش کارگر بوده تا دید عموم جامعه نسبت به کارگر تغییر کرده تا به ارزش کارگر پی ببرند.
وی افزود: مهمترین شاخصه توجه به تولید، اهمیت و پشتیبانی از منابع انسانی است که در امور مختلف تولید دخیل هستند و سختی‌ها را برای رفاه جامعه به جان خریده‌اند و لایق و شایسته بهترین ها هستند.
فرماندار چهارباغ اظهار داشت :  چندسالی بود که افزایش حقوق کارگران مورد بی مهری قرار می گرفت اما در دولت مردمی سیزدهم  به این موضوع اهتمام ویژه شد و در زمان حاضر همه واحدهای تولیدی ملزم به افزایش حقوق کارگران شده اند.
شمیرانی با اشاره به افزایش سطح مهارت کارگران، خواستار راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی در شهرستان چهارباغ شد تا زنجیره اتصال دانش و مهارت ادامه پیدا کند.
فرماندار چهارباغ همچنین بر توجه به بیمه بهداشت و رعایت اصول ایمنی، افزایش امنیت شغلی و جلوگیری از قراردادهای سفید امضا و کوتاه مدت، کمک به مسکن کارگران، فرهنگسازی خرید کالای ایرانی بمنظور حمایت از قشر کارگر و تولیدات ایرانی و تقویت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان چهارباغ تاکید کرد.
امام جمعه شهرستان چهارباغ نیز اظهار داشت: وظیفه کارگزاران، حمایت از تولید و جلوگیری از واردات کالاهایی است که در داخل امکان تولید دارند.
حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ میلیون نفر جمعیت کارگری در کشور وجود دارد گفت: شهرستان چهارباغ از جمله شهرستان های صنعتی استان البرز است که انتظار داریم علاوه بر تقویت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیئت تشخیص و حل اختلاف نیز در این شهرستان مستقر شود.
وی همچنین بر راه اندازی کانون بازنشستگان، شورای اسلامی کار در کارخانجات، تشکیل انجمن صنفی کارگری به منظور بهبود وضعیت کارگران تاکید کرد. 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در این آیین  با بیان اینکه باید در طول سال زحمات کارگران را پاس بداریم، گفت: موضوع امنیت شغلی با تاکید رییس جمهور پیگیری خواهد شد که البته نیازمند به  نرم‌افزار ملی دارد.
عبداله دارایی در خصوص راه اندازی هیات تشخیص و حل اختلاف  در البرز گفت:  هفت قاضی جهادی بدین منظور درخواست شده که به زودی اجرایی خواهد شد.
وی  اظهار داشت:  اداره  تعاون ، کارو رفاه اجتماعی  چهارباغ و کانون کارگران بازنشسته  این شهرستان به زودی راه‌اندازی خواهند شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای باید جدی گرفته شود و تدبیری برای مهارت کارگران اندیشیده شود.
دارایی همچنین از جامعه کارگری خواست اگر در محل کار خود احتکار یا تجمیعی صورت می گیرد حتما به مراجع مربوطه اطلاع رسانی نمایند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!