جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10113 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ |
82 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

برای کمک به قربانیان سکته مغزی و بیمارانی که صدمات جسمی دیده اند، محققان دپارتمان فیزیک در انستیتو علوم هند یک دستگاه پوشیدنی را اختراع کرده‌اند که از خواص اولیه نور برای حس کردن حرکات دست‌ها یا انگشتان بیمار استفاده می‌کند. این دستکش‌های قابل تنظیم با چاپ سه بعدی را می‌توان از راه دور کنترل […]

برای کمک به قربانیان سکته مغزی و بیمارانی که صدمات جسمی دیده اند، محققان دپارتمان فیزیک در انستیتو علوم هند یک دستگاه پوشیدنی را اختراع کرده‌اند که از خواص اولیه نور برای حس کردن حرکات دست‌ها یا انگشتان بیمار استفاده می‌کند.
این دستکش‌های قابل تنظیم با چاپ سه بعدی را می‌توان از راه دور کنترل کرد و امکان مشاوره از راه دور توسط فیزیوتراپیست‌ها را نیز دارد.
فیزیوتراپی یکی از معدود درمان‌های موجود برای توانبخشی قربانیان سکته مغزی و بیماران دارای آسیب‌های فیزیکی است. با این حال، به گفته محققان بسته به شدت ناتوانی، ممکن است روز‌ها تا ماه‌ها طول بکشد و این موضوع، کار را برای بیماران و همچنین مراقبان دشوار می‌کند.
محققان خاطرنشان کردند که پایداری دستگاه برای بیش از ۱۰ ماه آزمایش شده و هیچ نشانه‌ای از کاهش حساسیت یا دقت در آن یافت نشده است.

نظارت بر بیمار از راه دور ممکن است مفید باشد، اما به راحتی در دسترس نیست و گران است. برای مقابله با این چالش‌ها، مکانیزمی ایجاد شده که به وسیله آن، می‌توان دستگاه‌های پوشیدنی مانند دستکش را طراحی، چاپ سه بعدی و از راه دور، کنترل کرد.
ایده پشت دستگاه این است که شما چیزی شبیه به دستکش را می‌پوشید و فیزیوتراپیست آن دستگاه را از یک مکان از راه دور از طریق اینترنت کنترل می‌کند و دست‌ها و انگشتان شما را حرکت می‌دهد. این دستگاه می‌تواند حرکات دست و انگشتان مختلف را حس کند و عواملی مانند فشار، زاویه و شکل را به دقت تشخیص دهد.
این دستگاه همچنین می‌تواند داده‌ها را از طریق اینترنت ضبط، ذخیره و انتقال دهد و نظارت از راه دور توسط پزشکان یا فیزیوتراپ‌ها را تسهیل کند.
بیشتر بخوانید
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید