جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10226 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ |
229 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مجتبی حمیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید ماهانه به میزان ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ تن گندله رکورد کم نظیری در نخستین ماه سالجاری است که ۲۷۷ درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل،نوید بخش روزهای درخشان پیش روی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق […]

مجتبی حمیدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت بالاترین رکورد تولید ماهانه به میزان ۳۸۹ هزار و ۵۰۷ تن گندله رکورد کم نظیری در نخستین ماه سالجاری است که ۲۷۷ درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال قبل،نوید بخش روزهای درخشان پیش روی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق است.
وی اظهار کرد: با یاری خداوند متعال و همزمان با شب های پربرکت قدر و ماه نزول رحمت الهی و تلاش مجموعه کارکنان این شرکت، موفق به ثبت رکورد تولید محصول گندله شدیم.
 مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اضافه کرد: این مهم نشان از انگیزه و مسئولیت‌پذیری و تبلور همکاری و کارتیمی کارکنان است که در کنار بلوغ تصمیمات مدیریتی منجر به ثبت موفقیت‌های تاریخ‌ساز برای این شرکت شده است. 
به گفته وی تا زمان راه اندازی کارخانه فولاد کسری بافق ، این محصول به عنوان ماده اولیه به کارخانه فولاد اردکان ، میبد، میانه و برخی کارخانه‌های فولادسازی کشور ارسال می شود.
این فعال معدنی از پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی کارخانه فولاد کسری بافق خبرداد و افزود: با بهره برداری از آن، واحد گندله سازی پنج میلیون تنی این شهرستان بخش عمده خوراک کارخانه فولاد یادشده را تامین می کند.
وی از افتتاح بزرگترین کارخانه گندله سازی کشور در بافق با حضور معاون وقت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۹ خبر داد و بیان کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و سود سالانه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی این منطقه به ارمغان آورد.
 مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق تصریح کرد: ظرفیت اشتغالزایی این کارخانه بالغ بر ۸۰۰ نفر مستقیم و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم است.
به گفته وی، با راه اندازی این طرح، ماده اولیه تعدادی از واحدهای فولاد سازی به روش احیا مستقیم تامین شد و از خروج ارز جلوگیری می‌شود.
حمیدیان افزود: ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله بسیار بالاست و دوره‌ بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود ۲ تا سه سال است که با راه انداری کارخانه گندله سازی بافق،سالانه از خام فروشی بیش از ۲ میلیون تن کنسانتره آهن جلوگیری می‌شود.

«گُندله» گلوله‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی است که نخست خام و سپس پخته و سخت می‌شود، و برای احیا به روش سنتی تولید آهن در کوره بلند و یا روش‌های متعدد احیای مستقیم به کار می‌رود. 
افزون بر ۶ هزار نفر در شرکت سنگ آهن مرکزی بافق به کار اشتغال دارند که با احتساب بازنشستگان و خانواده آنها بیش از ۷۵ درصد از جمعیت شهرستان به نوعی به این شرکت وابسته هستند.
مرکز این شهرستان ۵۲ هزار نفری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.  

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!