چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 102910 |
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۹ |
119 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نازنین خالقی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تقاضا به بازار سرمایه برگشته است به بورسان گفت: اینکه این تقاضا از جنس سرمایه‌گذاران همیشگی بازار سرمایه بوده و یا از نوع ورود پول و یا سرمایه‌گذاری جدید است، جای بحث و بررسی بیشتر دارد اما آنچه […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، نازنین خالقی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تقاضا به بازار سرمایه برگشته است به بورسان گفت: اینکه این تقاضا از جنس سرمایه‌گذاران همیشگی بازار سرمایه بوده و یا از نوع ورود پول و یا سرمایه‌گذاری جدید است، جای بحث و بررسی بیشتر دارد اما آنچه اتفاق افتاده، در کنار پیشرانه دلار که بیش از ۱۰ درصد رشد کرده، باعث شده که هیجان مثبت در کنار ارزندگی سهام، بازار را با یک اقبال خوب مواجه کند.

به گفته این کارشناس؛ پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۲، انتخابات آمریکا، ابهام در بودجه دولت، نرخ ارز و مذاکرات برجام از جمله مسائلی است که ابهام افراد را نسبت به ماندگاری صعود بازار بیشتر می‌کند.

خالقی عنوان کرد: همچنین افزایش اختلاف نرخ دلار نیما و بازار آزاد از جمله مسائلی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و احتمال اینکه دولت در سال آینده به صورت آهسته و پیوسته نرخ نیما را به نرخ بازار آزاد نزدیک کند، بسیار است چرا که اختلاف این دو نرخ ضربه زیادی به شرکت‌های صادراتی می‌زند.

وی با بیان اینکه دلایل بسیاری برای رشد بازار وجود دارد، گفت: خوشبختانه اصلاحاتی در حال انجام است. بنابراین، وزنه مثبت بودن بازار سنگین‌تر است و بازار خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: این روزها بزرگترین دغدغه فعالان بازار سرمایه، اختلاف نرخ نیما و نرخ بازار آزاد است که اگر این اختلاف کاهش یابد، صنایع مختلفی چون پتروشیمی، پالایشی‌ها و صنایع فلزی که صادرات محور هستند منتفع خواهند شد.

خالقی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت برای سال آینده اعمال نفوذ، قدرت و سیاست‌گذاری در شرکت‌ها را داشته و قیمت‌گذاری دستوری همچنان پابرجا باشد مشکلات بسیاری برای اقتصاد به وجود خواهد آمد و صنایع صادرات محور دچار چالش می‌شوند. بنابراین، بهتر است دولت إصلاحات گسترده ای برای حذف قیمت‌گذاری دستوری را در دستور کارهای خود قرار دهد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!