جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10323 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ |
86 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

محققان دانشگاه استانبول ترکیه دریافتند که واکسن کووید ۱۹، میزان متفاوتی از واکنش‌های ایمنی را در افراد چاق ایجاد می‌کند. ولکان دمیرهان یوموک، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این نتایج اطلاعات جدیدی در مورد پاسخ آنتی بادی به واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد مبتلا به چاقی شدید ارائه می‌کند و اهمیت اولویت‌بندی و افزایش […]

محققان دانشگاه استانبول ترکیه دریافتند که واکسن کووید ۱۹، میزان متفاوتی از واکنش‌های ایمنی را در افراد چاق ایجاد می‌کند.

ولکان دمیرهان یوموک، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: این نتایج اطلاعات جدیدی در مورد پاسخ آنتی بادی به واکسن‌های کووید ۱۹ در افراد مبتلا به چاقی شدید ارائه می‌کند و اهمیت اولویت‌بندی و افزایش جذب واکسن را در این گروه آسیب‌پذیر تقویت می‌ کند.

این مطالعه شامل ۱۲۴ بزرگسال به شدت چاق (میانگین سنی ۴۲ تا ۶۳ سال) و ۱۶۶ بزرگسال با وزن طبیعی (میانگین سنی ۳۹ تا ۴۷ سال) در ترکیه بود. گروه چاق دارای شاخص توده بدنی (BMI) بیش از ۴۰ بود.

شرکت کنندگان دو دوز واکسن کووید ۱۹ دریافت کردند.

چهار هفته پس از دوز دوم، نمونه‌های خونی از شرکت‌کنندگان برای اندازه‌گیری سطح آنتی‌بادی‌های آن‌ها علیه ویروس کرونا جمع‌آوری شد. علاوه بر این، سابقه ابتلای آن‌ها به کووید ۱۹ بررسی شد. ۷۰ نفر قبلاً به کووید ۱۹ آلوده شده بودند.

این مطالعه نشان داد که در میان شرکت‌کنندگانی که هیچ عفونت قبلی نداشته و واکسن را دریافت کرده‌اند، سطح آنتی‌بادی در میان افرادی که به شدت چاق بودند بیش از سه برابر کمتر از افراد با وزن طبیعی بود.

طبق این مطالعه، در میان افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده و واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند، سطح آنتی بادی در افراد به شدت چاق و افراد با وزن طبیعی مشابه بود.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای تعیین این که آیا این میزان آنتی بادی بالاتر محافظت بیشتری در برابر کووید ۱۹ ایجاد می‌کند یا خیر، مورد نیاز است.

منبع: مدیسن نت

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!