پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10726 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ |
111 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از فارسفارس به نقل از هاناوا تایمز، جواد اوجی، وزیر نفت ایران که به همراه یک هیئت عالی رتبه به نیکاراگوئه سفر کرده، متعهد شده است تا مشتقات نفتی به این کشور ارسال کند و به دنیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه اطمینان داد که با یکدیگر می […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از فارسفارس به نقل از هاناوا تایمز، جواد اوجی، وزیر نفت ایران که به همراه یک هیئت عالی رتبه به نیکاراگوئه سفر کرده، متعهد شده است تا مشتقات نفتی به این کشور ارسال کند و به دنیل اورتگا، رئیس جمهور نیکاراگوئه اطمینان داد که با یکدیگر می توانند «تجاوزها و تحریم ها» را خنثی کنند.

در جریان این سفر رسمی، وزیر نفت ایران و رئیس‌جمهور نیکاراگوئه، یادداشت تفاهم و قراردادهایی در زمینه نفت و کشاورزی امضا کردند.

اوجی گفت، امکان سرمایه گذاری در پالایشگاه «بولیوار سوپریم سوئنو» را بررسی خواهند کرد؛ پروژه ۴ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۰۷ توسط هوگو چاوز، رئیس جمهور وقت طراحی شد و بعدا طرح آن به یک کارخانه ۵۱۰ میلیون دلار نزول پیدا کرد.

وزیر نفت ایران بدون مشخص کردن مقدار یا شرایط توافق تامین نفت نیکاراگوئه، اطمینان داد، تمام تلاش خود برای تضمین تامین سوخت به کشور نیکاراگوئه را به کار خواهند بست.

وی در این رابطه گفت: به محض دریافت مدارک مرتبط با پالایشگاه، «در مورد مشارکت کشورمان در در ادامه این پروژه تصمیم خواهیم گرفت.» به علاوه «ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در این پالایشگاه و پالایشگاه های آتی مشارکت کنیم. امیدواریم یک سرمایه گذاری مشترک میان ایران، نیکاراگوئه و ونزوئلا برای تکمیل این پالایشگاه انجام شود.»

انتهای پیام/

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!