جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10738 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

اخبار شرکت‌ها؛ محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی کار دخانیات سراسر کشور با اشاره به آیه «و امر هم شورا بینهم»گفت: در وجود شورای اسلامی کار یک تبلور دینی و یک حقیقت عملی نهفته است. گروهی که با مشورت، تصمیم درست می گیرند […]

اخبار شرکت‌ها؛ محمد شیخان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در نشست صمیمی با اعضای شورای اسلامی کار دخانیات سراسر کشور با اشاره به آیه «و امر هم شورا بینهم»گفت: در وجود شورای اسلامی کار یک تبلور دینی و یک حقیقت عملی نهفته است. گروهی که با مشورت، تصمیم درست می گیرند و به نظم پایبند هستند.

وی اعضای شورای اسلامی کار را بازوان مشورتی برای خود و مدیران مجتمع های دخانیات کشور دانست و با اشاره به سخنان تعدادی از این اعضاء که در ابتدای مراسم بیان شد، اظهار داشت: خوشحال هستم که دغدغه های شما برای تولید و اشتغال است. این برای من جای خوشحالی دارد. اظهارات شما خستگی ام را برطرف کرد.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی بین کارکنان و مدیران دخانیات افزود: همه ما عضو یک خانواده هستیم و باید برای رسیدن به هدف تلاش کنیم.

شیخان با طرح این سوال که چه اتفاقی افتاده که یک شرکتی با قدمت صد ساله و با ظرفیت های بالا امروز به نقطه ای رسیده که عده ای انتظار افول آنرا دارند، افزود: چه دست هایی در کار است که نگذاشتند تا ما در کنار هم باشیم و بتوانیم مسیر رشد و تعالی را طی کنیم و نگذاریم سرمایه مردم از کشور خارج شود.

وی گفت: سوال دیگر این است که دشمنان ما چه توطئه ای را علیه ما طراحی می کنند که نگذارند تا ما در کنار هم باشیم و به اهداف خود برسیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه حقیقت مسلم ماجرا فقط تولیدات محصولات دخانی و فروش آن نیست، افزود: اگر ما مسیر اصلی را به درستی طی می کردیم، امروز بخش زیادی از بازارهای منطقه ای متعلق به ایران بود، و تولید ثروت در کشور به نفع اشتغال و افزایش سطح بهداشت رقم می خورد.

شیخان با اشاره به نفوذ شرکت های چند ملیتی در داخل ایران تصریح کرد: شرکت های چند ملیتی با همکاری عوامل داخلی در کشور پایگاه زدند و سود حاصل از صنعت را از ما گرفتند و به خارج سرازیر می کنند.

وی با بیان اینکه این شرکت ها وارد هر کشوری که می شوند، در گام اول کشاورزی را نابود می کنند، اظهار داشت: این شرکت ها با یک طراحی پیچیده که عده ای در داخل هم با آنها همراهی کردند، همه ظرفیت و توانمندی تولید داخلی را له کردند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران افزود: آنها سفره کشاورزان را به تاراج بردند و برای خودشان منافع و کاخ درست کردند. این یک حقیقت تلخ و ظلم مضاعف بود که تنها منافع دلالان وارد کننده توتون در آن دیده شده بود.

شیخان با اشاره به توطئه این شرکت های چند ملیتی برای از بین بردن مراکز تحقیقاتی دخانیات کشور اظهار داشت: شرکت دخانیات کشور سه مرکز تحقیقاتی داشت که هر سه مرکز تراز یک منطقه خاورمیانه را داشت. اما ببینید چه بلایی سر این مراکز آوردند.

وی تاکید کرد: این شرکت های چند ملیتی ذائقه مصرف کنندگان را به سمت کالاهای خود سوق دادند و کل بازار را گرفتند. در حالی در کیفیت و استانداردهای بهداشتی در سطحی پایین تر قرار دارند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه نقشه خیلی پیچیده است، اظهار داشت: ما باید به لحاظ نگرش و تفکر با هم همراه باشیم چون صحنه، صحنه جنگ اقتصادی است. فضای جنگ اقتصادی خیلی پیچیده تر از جنگ های دیگر است.

شیخان خطاب به اعضای شورای اسلامی کار تاکید کرد: شماها می توانید برنده و پیروز این میدان باشید.

وی با بیان اینکه هر اقدامی در جهت خدمت به کارگران دخانیات از جمله تبدیل وضعیت آنها، اعمال مدرک تحصیلی و رفاه کارکنان، که انجام شده، وظیفه ما بوده، افزود: نوکری کارگر خود را می کنیم و دستش را می بوسیم و به این افتخار می کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه به هیچ کس باج نداده و نمی دهیم، افزود: کسانی که منافع کارگر ما را به خطر بیاندازند با آنها مقابله و مبارزه می کنیم.

شیخان  با بیان اینکه ما در کنار هم هستیم برای یک جهاد،به نفع منافع کشور و حفظ سرمایه ملی افزود: نباید اجازه بدهیم تا سرمایه کشور خارج شود و زمینه اشتغال فرزندان ما را از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دلالان یقه سفید اجازه دهند صنعت دخانیات به تنهایی صد هزار شغل در کشور ایجاد می کند، افزود: ما با تبعیض، بی عدالتی، بی نظمی، نگاه ارباب رعیتی و کسب ثروت های نامشروع توسط عده ای خاص مخالفیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با بیان اینکه باید بازارهای داخلی و خارجی را تصاحب کنیم، افزود: کار سخت و پیچیده ای است چرا که عده ای نمی گذارند. اما من معتقدم این شدنی است و شرط آن قرار گرفتن ما در کنار هم و کار کردن با روحیه جهادی و همدلی است.

شیخان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که مجتمع های تولیدی ما در استانها به استقلال نسبی برسند، افزود: این مسیر رشد و توسعه صنعت دخانیات را سرعت می دهد.

وی با بیان اینکه مجتمع های تولیدی اصالت، ریشه، ظرفیت، ساختار، قانون و چارچوب دارند، افزود: اما متاسفانه حتی اجازه کوچکترین خرید را به این مجتمع ها نمی دهند. چرا ؟ چون عده ای منافع دارند و اجازه نمی دهند.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران گفت: متأسفانه این منافع با افراد مختلف در سطوح مختلف گره خورده است. بنابراین ما با این مخالفیم و این فرآیند را بمنظور کاهش هزینه ها به نفع تولید و سرعت بخشیدن به عملیات تولید مجتمع ها تغییر خواهیم داد.

شیخان افزود: عده ای فرصت طلب زر اندوز شرکت های چند ملیتی را با شعار مبارزه با محصولات قاچاق وارد کشور کردند، ولی همین ها بنگاه های تولیدی ما را در نوار مرزی کشور از مدار تولید خارج کردند و دالان های ورودی قاچاق به سمت داخل را کاملاً باز گذاشتند.

وی تصریح کرد: بنابراین امروز ما مکلفیم که این بنگاه ها تولیدی مرزی را با رویکرد جلوگیری از قاچاق و صادرات دوباره فعال و احیاء نماییم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران در ادامه از برنامه های خود برای تغییر و تحول در شرکت دخانیات خبر داد و اظهار داشت: راه اندازی کاروان تولید و اشتغال و سفر به استانها، استقلال نسبی مجتمع های تولیدی و تفویض سطحی از اختیارات در راستای توسعه تولید و اشتغال ، حمایت از ظرفیت های تولیدی با چارچوب و مدل اقتصادی، شناسایی نخبگان و کارشناسان متخصص در مجتمع های دخانیات سراسر کشور و استفاده از ظرفیت فکری و توان اجرایی دادن  آنها از جمله این برنامه هاست.

شیخان با تاکید بر اینکه باید فضای دخانیات به نفع کارگر رقم بخورد، اظهار داشت: به نفع کارگر رقم زدن، یعنی به نفع تولید، به نفع اشتغال و به نفع ثروت ملی. 

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار دخانیات در دستور کار ما قرار دارد، افزود: ساختار شرکت دخانیات را ارتقاء می دهیم. در این زمینه از نظرات کارشناسی استانها هم استفاده می کنیم.

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران همچنین از بودجه ریزی برای استانها خبر داد و افزود: استانها باید به سرفصل هزینه فایده برسند. درآمد و هزینه های آنها مشخص شود. این باعث انگیزه بیشتر کار و پیاده سازی مدل اقتصادی خود اتکایی خواهد شد. 

شیخان در پایان خبر خوشی برای نیروهای فصلی و حجمی شرکت دخانیات اعلام کرد و افزود: نیروهای فصلی و حجمی دخانیات در چند استان که از چند سال قبل در شرکت مشغول کار هستند، را در سه مرحله سامان می دهیم. در مرحله اول ظرفیت استفاده از این کارگران را ۲ برابر می کنیم.در مرحله دوم و سوم این افراد در چارچوب آیین نامه‌های تدوین شده به نیروهای دائمی شرکت تبدیل خواهند شد.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی کار گفت: علاقمندم در سال ۱۴۰۱ در مجموعه شرکت دخانیات در راستای تحقق شعار سال، با هدف جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور و مانع شدن از خروج ثروت از کشور جشن تولید بگیریم. جشن تولیدی که سهم بازار شرکت را افزایش می دهد و جلوی خروج ثروت مردم از کشور را می‌گیرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!