جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 107573 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۵:۴۶ |
127 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

بهرام عین اللهی با اشاره به این که حدود یک هزار بیمارستان، ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و ۵۰۰ هزار نیروی انسانی،  داریم گفت: باید حداکثر استفاده از مراکز درمانی به عمل آید و در شیفت‌های عصر و شب نیز مراکز بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران، خدمات مورد نیاز را ارائه کنند. او با […]

بهرام عین اللهی با اشاره به این که حدود یک هزار بیمارستان، ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی و ۵۰۰ هزار نیروی انسانی،  داریم گفت: باید حداکثر استفاده از مراکز درمانی به عمل آید و در شیفت‌های عصر و شب نیز مراکز بهداشتی و درمانی به مردم و بیماران، خدمات مورد نیاز را ارائه کنند.

او با تاکید بر لزوم ایجاد فضای مناسب برای جلب کمک‌های مردمی و خیّرین حوزه سلامت، گفت: این کمک‌ها باید در جهت رفع نیازمندی‌های حوزه سلامت، هدفمند شود و نیاز‌های اولویت دار نظام سلامت از قبیل کمبود آمبولانس در مناطق مختلف را تامین کند. همچنین خیّرین سلامت باید مورد توجه و تکریم قرار گیرند و جشنواره‌هایی به منظور قدردانی از آن‌ها برگزار شود.

عین اللهی در پاسخ به  آخرین وضعیت اجرای طرح دارویار گفت: وضعیت نامناسب صنایع دارویی قبل از اجرای این طرح، قاچاق معکوس داروهای ایرانی به برخی کشورهای همسایه و پیش فاکتورهای غیرواقعی برخی شرکت ها به دلیل اختلاف قابل توجه ارز ترجیحی و نیمایی موجب شد که دارویار برای ارائه یارانه به مصرف کننده واقعی، اجرایی شود. 

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت این اختیار را داده است که اختلاف ارز ترجیحی و نیمایی را به بیمه ها بپردازد؛ ضمن آن که طرح دارویار مبتنی بر نسخه نویسی الکترونیک است و  ابتنا بر سامانه های الکترونیک خود موجب شفافیت در اجرای طرح می شود.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: در طرح دارویار قیمت تمام داروها مشخص است و وقتی بیمار به داروخانه مراجعه می کند، سهم یارانه دارو و دولت را مشاهده می کند. این طرح با قوت ادامه می یابد ؛ البته وزارت بهداشت در صنعت دارو نقش تنظیم گری را به عهده دارد و تولید،  توسط صنایع دارویی و  با توجه به میزان نیاز  بیماران انجام می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!