جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10844 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ |
71 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم از اجرای ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این طرحی برای حمایت از دانشجویان است که طی آن به هر دانشجو حداقل یک میلیون تومان درآمد با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد تومان اعطا می‌شود. به گزارش ادراک خبر، بهنام طالبی امروز […]

سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم از اجرای ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: این طرحی برای حمایت از دانشجویان است که طی آن به هر دانشجو حداقل یک میلیون تومان درآمد با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد تومان اعطا می‌شود.

به گزارش ادراک خبر، بهنام طالبی امروز در پنجاه و ششمین نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی کشور که با موضوع «برنامه‌های اجرایی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در سال پیش‌رو» در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، به برنامه گرنت فناوری اشاره کرد و افزود: این طرح از سال ۹۷ شروع و اواخر سال ۹۸ ابلاغ شد و اوایل سال جدید با توجه به تشکیل معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم آیین‌نامه آن باید تغییر می‌کرد.

وی افزود: این طرح اهداف مختلفی دارد که مهمترین آن سوق دادن اساتید به تولید محصول فناورانه است‌.

طالبی با اشاره به سه طرح گرنت فناوری در سه بخش “جوانه”، “شکوفایی” و “رشد”، خاطرنشان کرد: طرح “جوانه” برای حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری است‌.

 به گفته وی طرح گرنت “شکوفایی” حمایت از خروجی‌های آزمایشگاه‌های تحقیقاتی است و تبدیل به موضوع فناورانه می‌شود و حجم گرنت هم حدود ۲۰۰ میلیون  اعتبار دارد و طرح گرنت “رشد” برای شرکت‌های زایشی از دانشگاه‌هاست که هنوز اجرایی نشده است.

طالبی ادامه داد: تاکنون ۷۰۰ عضو هیات علمی از ۱۳۸ دانشگاه در این طرح گرنت فناوری شرکت کرده‌اند که در مجموع ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از وزارت علوم، ۱۰ میلیارد از سازمان فضایی، ۵ میلیارد از وزارت نفت و ۵ میلیارد از وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات دارد.

وی در مورد برنامه ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌ها نیز گفت: این طرحی برای حمایت از دانشجویان است که طی آن به هر دانشجو حداقل یک میلیون تومان درآمد با اعتبار کلی ۲۰ میلیارد تومان اعطا می‌شود که ۵۰ درصد آن از معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و ۵۰ درصد دیگر از سوی پارک‌های علم و فناوری تامین می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!