شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 10955 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ |
84 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

 به گزارش سروس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه رسانه‌های غربی مدعی کارآمدی سامانه‌های ضد تانک «جاولین» ساخت آمریکا هستند و آنرا به نماد مقاومت اوکراین در درگیری با روسیه تبدیل کرده‌اند، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین که در جریان نبرد در «ماریوپل» دستگیر شد فاش کرد که این موشک دوش پرتاب چندان نیز مثرثمر نبوده […]

 به گزارش سروس بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه رسانه‌های غربی مدعی کارآمدی سامانه‌های ضد تانک «جاولین» ساخت آمریکا هستند و آنرا به نماد مقاومت اوکراین در درگیری با روسیه تبدیل کرده‌اند، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین که در جریان نبرد در «ماریوپل» دستگیر شد فاش کرد که این موشک دوش پرتاب چندان نیز مثرثمر نبوده است.

سرهنگ «ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ پیاده نظام ۳۶ نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه به شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «موشک‌های جاولین به ویژه در جنگ شهری مفید نبودند و ما حتی نتوانستیم یکی را راه اندازی کنیم. من فکر می‌کنم این موشک در محیط شهری کاملاً بی فایده است، زیرا همیشه چیزی مانع می‌شود.»

به گفته این افسر ارشد ارتش اوکراین، تسلیحات ضد تانک ارسال انگلیس نیز نقص‌های خود را داشتند.

موشک‌های جاولین که از شانه شلیک می‌شوند، مجهز به هدایت مادون قرمز هستند و گفته می‌شود که برای برخورد به سقف یک تانک، که آسیب‌پذیرترین قسمت آن است، از «بالا حمله می‌کنند.

بیش از ۵۰۰۰  تیر موشک جاولین توسط واشنگتن به کی‌یف تحویل داده شده است. انگلیس نیز ارتش اوکراین را با بیش از ۴۰۰۰ تیر موشک «انلاو» و سایر موشک‌های ضد تانک مسلح کرده است.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده چندی قبل با اشاره به درگیری در اوکراین گفت: «جاولین ثابت کرده  که در این مبارزه بسیار موثربوده است.»

رئیس جمهور آمریکا  نیز اخیرا  از تداوم حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه سخن گفت.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  در توییتی نوشت: «رئیس جمهور روسیه یک حمله غیرقانونی و غیرموجه به اوکراین را آغاز کرد، کی‌یف همچنان پابرجاست. “ولودیمیر زلنسکی”، رئیس جمهور اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک او در قدرت باقی می‌مانند. ما به حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزه آنها برای دفاع از میهن خود ادامه خواهیم داد.»

در حالیکه در روزها و هفته‌های گذشته آمریکا و متحدانش بارها از ارسال موشک‌های دوش پرتاب «استینگر» به ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه خبر داده بودند، مدیر عامل شرکت سازنده این موشک پیشرفته از ناتوانی در ساخت موشک جدید خبر داد.

به گزارش منابع خبری، مدیر عامل شرکت «ریتان» گفته  که  ممکن است  تا سال ۲۰۲۳ قادر به ساخت موشک‌های استینگر جدید نباشد، زیرا قطعات لازم به راحتی در دسترس نیستند.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!