پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11076 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ |
98 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

پیامد‌های ادامه جنگ در اوکراین، افزایش بهای انرژی و اقلام غذایی در ترکیه باعث شده است که تورم در این کشور روندی صعودی به خود بگیرد . به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، پیامد‌های ادامه جنگ در اوکراین، افزایش بهای انرژی و اقلام غذایی در ترکیه باعث شده است که تورم در این کشور روندی […]

پیامد‌های ادامه جنگ در اوکراین، افزایش بهای انرژی و اقلام غذایی در ترکیه باعث شده است که تورم در این کشور روندی صعودی به خود بگیرد . به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر، پیامد‌های ادامه جنگ در اوکراین، افزایش بهای انرژی و اقلام غذایی در ترکیه باعث شده است که تورم در این کشور روندی صعودی به خود بگیرد و زندگی را برای شهروندان ترکیه به مراتب سخت‌تر کند.پیامد‌های ناشی از ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین زندگی برای شهروندان ترکیه را نیز سخت‌تر کرده و تورم در این کشور به بیشترین میزان خود در دو دهه اخیر رسیده است.

میزان تورم ماهانه در آوریل برای ترکیه به هفتاد درصد رسید که بخشی از این تورم به افزایش بهای انرژی و کالا در این کشور باز می‌گردد؛ سقوط ارزش لیر ترکیه در سال گذشته به وخیم‌تر شدن وضعیت اقتصادی در این کشور منجر شد که در نهایت میزان تورم در بخش حمل و نقل در این کشور را به صد و پنج ممیز نه دهم درصد و هشتاد و نه ممیز یک دهم درصد در بخش کالا‌های غذایی و نوشیدنی‌های غیر الکلی رسید. میزان افزایش بهای مسکن نیز در ترکیه با افزایش هفت ممیز چهل و سه صدم درصدی همراه بود.کسری بودجه ترکیه در شروع سال میلادی جاری نیز به شدت افزایش یافته است و به گفته کارشناسان اقتصادی، تورم بالا در این کشور برای ماه‌های باقیمانده از سال جاری نیز همچنان به دلیل پیامد‌های ناشی از ادامه جنگ اوکراین، همچنان بالا می‌ماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!