جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11106 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۶ |
68 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، ظهر امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، با اشاره به روابط با سابقه دو کشور، اضافه کرد: […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «زبیگنیو رائو» وزیر خارجه لهستان و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، ظهر امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، با اشاره به روابط با سابقه دو کشور، اضافه کرد: امیدوارم پارلمان‌های دو کشور بتوانند در قالب گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های تخصصی، با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند و این همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی با فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه گاهی اوقات پدیده‌هایی باعث کمرنگ شدن ارتباطات دو کشور می‌شود، گفت: در حال حاضر شاهد رفتارهای یکجانبه‌گرایانه آمریکا با وضع تحریم‌های ظالمانه‌ای که خلاف تمامی قوانین حقوق بشر و بین‌المللی است، هستیم.

زبیگنیو رائو نیز ضمن تشکر از قالیباف به دلیل فراهم کردن فرصت این دیدار عنوان کرد: روابط ایران و لهستان بسیار دیرینه و قدیمی بوده و قدمت آن به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد که این نشان‌دهنده آن است که نه تنها دولت‌های ایران و لهستان بلکه مردم دو کشور نیز با یکدیگر در تعامل و ارتباط بودند.

وی با بیان این که امروزه که ما شاهد فجایای انسانی بسیاری در دنیا هستیم، اظهار کرد: در این شرایط بسیار مهم است که به یاد آوریم، ۸۰ سال پیش مردم نجیب ایران از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم مهمان‌نوازی کردند.

وزیر خارجه لهستان، با بیان اینکه به عنوان یکی از اعضای سابق کمیته پارلمانی اقتصادی معتقدم دیپلماسی پارلمانی برای گسترش روابط دو کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: امروز فرصت‌های بسیار خوبی برای تقویت روابط اقتصادی پیش روی دو کشور وجود دارد. 

رائو با بیان این که در راستای توسعه روابط دو کشور، دیپلماسی پارلمانی که می‌تواند نقش حیاتی ایفا کند باید گسترش یابد، اضافه کرد: قطعا پس از فروکش شدن کرونا بازدیدهای پارلمانی بین دو کشور از سر گرفته خواهد شد و ما در این زمینه پارلمان ها را تشویق خواهیم کرد. تبادلات فرهنگی در نتیجه تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایجاد می‌شوند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!