پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11114 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ |
105 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا مادر شهید «مصطفی مجتهد حائری» از قبل بشقاب‌های میوه را روی میزهای عسلی چیده بود و پس از ورود میهمانان نیز دست از پا نمی‌شناخت تا از همه پذیرایی کند. آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی گویا شناخت کافی نسبت به حائری‌ها داشت و «علی اصغر» و دیگر روحانیان در قید حیات و حتی به […]

به گزارش ایرنا مادر شهید «مصطفی مجتهد حائری» از قبل بشقاب‌های میوه را روی میزهای عسلی چیده بود و پس از ورود میهمانان نیز دست از پا نمی‌شناخت تا از همه پذیرایی کند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی گویا شناخت کافی نسبت به حائری‌ها داشت و «علی اصغر» و دیگر روحانیان در قید حیات و حتی به دیار باقی شتافته این خانواده را سراغ گرفت.

شاید همین موضوع باعث شد که این مادر شهید یاد فرزند دیگرش «علی اصغر» بیافتد و بی‌اختیار اینگونه بگوید که «هربار به دیدنم می‌آید کفش‌ها و پاهایم را علی‌رغم میل باطنی بنده می‌بوسد؛ دیگر فرزندانم هم روزی چندبار تماس می‌گیرند و حالم را جویا می‌شوند».

پس از اندکی حال و احوال پرسی، امام جمعه مراغه و فرمانده سپاه این شهرستان هدایایی را به این مادر شهید تقدیم کردند، چفیه‌ای که از دفتر مقام معظم رهبری فرستاده شده بود، تابلو فرش مزین به تصویر شهید و دو کارت هدیه.

این شهید روحانی ۲۳ بهمن ۱۳۴۵ در مراغه به دنیا آمد و پس از اتمام دوره راهنمایی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه رفت و در همان دوران به عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شد.

مزار سیدمصطفی که در ۲۴ دی ۱۳۶۵ در شلمچه و بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید، در گشن زهرای مراغه قرار دارد.

این شهید بزرگوار در وصینامه‌اش به ویژه خطاب به پدر مرحوم و مادرش ضمن آرزوی صبر، اینگونه نوشته است که در صورت شهادتش خداوند را شکر کنند زیرا خون شهدا هدر نمی‌رود.

مسئولان و هیات همراه آنان پس از خارج شدن از منزل این شهید روحانی به منزل یکی دیگر از خانواده‌های شهدای شهرستان رفتند؛ شهید روحانی «حسین مصیبی کامل آبادی» که برادر بزرگترش اکنون بزرگ این خانواده به شمار می‌رود و همراه با تعدادی دیگر به استقبال آمدند.

این خانواده در حقیقت ۲ شهید جبهه و جنگ و سه شهید بمباران دارد؛ سرهنگ پاسدار «سعید رشیدی» فرمانده سپاه مراغه در این دیدار گفت: دیدار با خانواده شهدای روحانی مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره چهارهزار شهید روحانی کشور است که دوم خردادماه در قم برگزار می‌شود.

به گفته وی بر اساس آمار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مراغه ۱۴ شهید روحانی دارد که ۲ تن از آنان شهید مشروطه و ۱۲ تن دیگر شهدای جبهه و جنگ هستند.

خانواده شهید روحانی «حسین مصیبی کامل آبادی» نیز در نهایت چفیه‌ای که از دفتر مقام معظم رهبری فرستاده شده بود را همراه با تابلوفرش مزین به تصویر شهید و دو کارت هدیه دریافت کردند.

این شهید بزرگوار که در ۲۶ اردیبهشت ۱۳۴۵ در روستای کامل‌آباد از توابع شهرستان مراغه به دنیا آمد به عنوان بسیجی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۵ فروردین ۱۳۶۵ و در ماروت عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

مزار این شهید در گلشن زهرای مراغه قرار دارد و ۱۰ توصیه خطاب به ملت ایران در وصیتنامه‌اش به چشم می‌خورد که در نخستین بندهای آن همگان را به خواندن و عمل کردن به وصیتنامه شهدا و گوش فرا دادن به منویات ولی‌فقیه توصیه می‌کند.

دعا کردن به رزمندگان، انتظار فرج، خضوع در برابر خداوند، کوشا بودن در تربیت فرزندان، ولایتمداری، ادامه دادن راه شهدا، ثبات قدم در راه خدا و توجه به آخرت از دیگر توصیه‌هایی است که در وصیتنامه این شهید به چشم می‌خورد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!