جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11164 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ |
67 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی شورا از اقدامات شهرداری درخصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ابلاغی دولت قدردانی کرد و گفت: این کار اقدامی خیر و امتیازی برای جامعه ایثارگری است. وی افزود: ۳۷۱ فرزند ایثارگر با […]

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور روز یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی شورا از اقدامات شهرداری درخصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران مطابق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل ابلاغی دولت قدردانی کرد و گفت: این کار اقدامی خیر و امتیازی برای جامعه ایثارگری است.
وی افزود: ۳۷۱ فرزند ایثارگر با سابقه حدأقل حضور ۶ ماه در جبهه همراه با ۷۴ نفر که در آزمون تبدیل وضعیت قبول شده اند در این مرحله تبدیل وضعیت خواهند شد که این امر موجب امیدواری کادر اداری و کارگری شهرداری می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر دزفول اضافه کرد: باید از نیروهایی که جزو فرزندان ایثارگران نیستند نیز حمایت شود زیرا این کارکنان و کارگران حقوق و دستمزد پایینی دارند و لازم است طرح طبقه بندی مشاغل برای آنها نیز اجرا شود.
یک عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: طرح طبقه بندی مشاغل ویژه ایثارگران حس تبعیض و دوگانگی بین پرسنل ایجاد کرده است.
علیرضا زمانی راد افزود: افرادی که بالای ۱۰ سال سابقه فعالیت در شهرداری دارند نیز باید مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند.
شهردار دزفول نیز در این نشست گفت: همزمان ۲ روال قانونی یکی برای تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران و دیگری ضوابط آزمونی برای کارگران شهرداری دیده شده تا افراد متقاضی با کسب نمره و سابقه بالا تبدیل وضعیت شوند.
سید محمد حسن عیسی زاده افزود: طبق آزمون برگزار شده توسط استانداری، ۷۴ نفر در آزمون کارگری شهرداری دزفول پذیرفته شده اند که مراحل تبدیل وضعیت آنها نیز انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تعدادی از کارکنان نیز از سال های گذشته کارگر یا کارمند تحت پوشش پیمانکار نیروی انسانی شهرداری بوده اند که به تفکیک سابقه کار آنها را مشخص کرده ایم و برای آنها هم در حال برنامه ریزی هستیم.
شهردار دزفول با بیان اینکه مراحل تبدیل وضعیت نیروهای آزمونی و ایثارگران با هم در حال انجام است، گفت: سپس وضعیت افرادی را که مشمول این ۲ طرح نمی‌شوند را در مشورت با شورا مشخص خواهیم کرد که ببینیم با چه ساز و کاری و چه شرایط شغلی می‌توان ثبات شغلی برای این افراد نیز ایجاد کرد.
وی افزود: حتی ممکن است برخی از این افراد با سابقه بالا نیز مشمول طرح سختی و زیان آور و مشمول بازنشستگی شوند که به زودی به وضعیت آنها هم رسیدگی خواهد شد.
علی آیینه افروز مشاور امور اداری شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: طرح فرزندان ایثارگران شهرداری اعم از نیروهای شرکتی، حجمی و قراردادی پس از ابلاغ به شهرداری در دستور کار قرار گرفت و وضعیت ۳۷۱ نفر پس از دریافت مدارک و ارسال به استانداری بررسی شد که در حال پیگیری است.
وی افزود: برای حدود ۱۰۰ نفر از کارکنان به علت ۱۰ یا ۱۵ روز کم بودن حضور پدرانشان در جبهه هنوز تصمیمی گرفته نشده است.
آیینه افروز با اشاره به تحویل پرونده‌های دریافتی ۳۷۱ نفر به استانداری خوزستان اظهارداشت: این پرونده ها پس از بررسی مدارک به هسته گزینش ارسال شد و همه این تعداد گزینش و مصاحبه شدند که از ۳۷۱ نفر ۱۷۶ نفر کارمند و ۱۹۵ نفر کارگر هستند.
وی افزود: برای نیروهای کارگری نیز با توجه به دستور شهردار برای طبقه بندی کارگری مکاتباتی صورت گرفت و فردا انتخابات هیات تشخیص طبقه بندی کارگری انجام و اعضای آن مشخص می‌شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!