پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11170 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی عصر یکشنبه در کارگروه خرید تضمین گندم با تاکید به اینکه اهتمام خود را در حوزه تامین غله استان به کار خواهیم بست، اظهار داشت: ما در راس دستگاه حکومتی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که عاملینی که قصد خرید گندم دارند دچار مشکل نشوند. وی با اشاره به […]

به گزارش ایرنا، سیدرضا مرتضوی عصر یکشنبه در کارگروه خرید تضمین گندم با تاکید به اینکه اهتمام خود را در حوزه تامین غله استان به کار خواهیم بست، اظهار داشت: ما در راس دستگاه حکومتی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که عاملینی که قصد خرید گندم دارند دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به اینکه نمی توان به تولیدات استانی اکتفا کرد، افزود: پیشنهاد ما این است که به سمت محدود سازی خروج گندم برویم و در مواقع ضروری کمبود را با واردات جبران کنیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هر چند تاکید بر حفظ گندم استان داریم ولی حاضر به درگیر شدن با سایر استانها و برهم خوردن مراودات بین استانی نیستیم و با قاچاق گندم سریعا برخورد می‌کنیم.
امیررضا نقش معاون اقتصادی استاندار اصفهان نیز به موضوع قاچاق گندم به خارج کشور اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق گندم به مرزها و خروج از کشور از دستگاه های امنیتی، نیروی انتظامی، پلیس راهور استان درخواست داشته ایم که از طریق  کنترل راه های استان این توازن را برقرار کنند.
وی افزود: در حال حاضر خروج هیچ گونه گندم حتی از راه های استان نداریم اما از اکنون باید جلوی احتمال دلالی و قاچاق گرفته شود.
خرید گندم تضمینی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ معادل ۶۸ درصد تولید  استان است
اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت کل محصولات زراعی ۲۰۴ هزار هکتار است، اظهار داشت: ۱۹۳ هزار هکتار این محصول کشت آبی و ۱۱ هزار هکتار به صورت دیم است که دارای بیش از ۳.۸ میلیون تن تولید می باشد.
وی افزود: غلات به میزان بیش از ۳۱۲ تن شامل گندم، جو، شلتوک و ارزن است و نباتات علوفه ای حدود ۲ میلیون تن شامل یونجه، ذرت و حبوبات حدود ۱۲ هزار تن شامل نخود، عدس، لوبیا خواهدبود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: محصولات صنعتی حدود ۹۴ هزار تن شامل چغندر، کلزا و دانه های روغنی و سبزیجات و جالیز حدود ۱.۴ میلیون تن سبزیجات و صیفی جات است.
وی با اشاره به آسیب های زراعت استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ گفت: عدم تامین آب از محل شبکه های آبرسانی زاینده رود، وجود سرمای زودرس پاییزه، کاهش ۴۰ درصدی بارندگی ها، وجود سرمای ممتد و طوفان های شدید اواخر زمستان و بهار موجب آسیب هایی به زراعت استان شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!