جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11249 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۱ |
86 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، رییس بسیج رسانه خراسان رضوی در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: جشنواره رسانه ابوذر تجلی مسأله شناسی و مساله فهمی و حرکت در مسیر حل مسأله از سوی فعالان رسانه است. مهدی شاد افزود: همه تلاش جشنواره توجه به سمت مسایلی است که بار آن روی زمین مانده است […]

به گزارش ادراک خبر، رییس بسیج رسانه خراسان رضوی در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره گفت: جشنواره رسانه ابوذر تجلی مسأله شناسی و مساله فهمی و حرکت در مسیر حل مسأله از سوی فعالان رسانه است.
مهدی شاد افزود: همه تلاش جشنواره توجه به سمت مسایلی است که بار آن روی زمین مانده است و امیدواریم با این جشنواره اتفاقات مبارکی برای شهر و استان رقم بخورد.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) ولی نعمت فکری، مادی و معنوی، شعار سال، تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین، جهاد تبیین و الگوی حکمرانی در بیانیه گام دوم انقلاب و مکتب شهید سلیمانی و دیپلماسی رسانه‌ای، خانواده و مساله جمعیت، بسیج و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی از جمله محورهای این جشنواره است.
رییس بسیج رسانه خراسان رضوی افزود: گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، عکس، مستند، اینفوگرافی، پوستر و موشن گرافی از جمله قالب هایی است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ آذر ماه امسال به آدرس aboozarfestival.com ارسال کنند.
رسانه باید مطالبه گر باشد
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی هم گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که مقام معظم رهبری تاکید کردند ضرورت خروج از محاصره تبلیغاتی و بازسازی انقلابی فرهنگ و رسانه است.
سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی ادامه داد: انقلاب ما به عنوان رویکرد جدید در مدل حمکرانی و همچنین زیست انسان همواره مورد هجوم رسانه ای دشمن بوده و بیش از ۴۰ سال است که دشمنان برای مایوس کردن مردم و مسوولان تلاش می‌کنند.
وی با بیان اینکه بازدارندگی رسانه‌ای و افزایش تاب آوری جز با بازسازی فرهنگ و رسانه مقدور نیست، افزود: تولید اندیشه و پشتوانه سازی علمی رمز موفقیت در عرصه رسانه است. رسانه‌های فعال باید رویکرد ایجابی و همسو نسبت به رویش ها داشته و مطالبه‌گر باشند.
فرمانده سپاه استان گفت: بازسازی فرهنگ و رسانه با تکیه بر عقلانیت، فناوری، ارتقای سواد رسانه، هم افزایی نخبگان، اجتناب از موازی کاری، توجه به سنتها و سرمایه گذاری همراه با ایجاد شفافیت اقتصادی قابل دستیابی است.
اهمیت نقش رسانه در جراحی اقتصاد کشورفرماندار مشهد هم اظهار داشت: هم اینک یک رویداد مهم در کشور در حال انجام است و دولت سیزدهم در یک اقدام قدرتمندانه تصمیم بزرگی گرفته و آن جراحی در عرصه اقتصادی است.
محسن داوری افزود: همه باید دست به دست هم دهیم تا این رویداد مهم با موفقیت انجام شود حوزه ای که می‌تواند به این اقدام کمک کند رسانه است.
وی بیان کرد: امروز با اتفاقاتی که در  نقاط مختلف دنیا افتاده برخی کارشناسان احتمال قحطی در جهان را می‌دهند، لذا همه باید متوجه باشیم که در داخل کشور بتوانیم مدیریت و از وابستگی به خارج کم کنیم. یکی از مسایل در این راه همین جراحی اقتصادی است که آغاز شده است.
فرماندار مشهد اظهار داشت: رسانه باید در این عرصه اطلاعات را از افراد مطلع دریافت و به جامعه منتقل کند. اگر این کار به خوبی مدیریت شود موفق خواهیم بود. با مراجعه به نخبگان و افراد متخصص ابعاد این رویداد را مورد بررسی قرار دهید و با نگاه امیدوار به آینده تا این طرح بزرگ به خوبی در کشور اجرا شود. اگر به ظرافت‌ها دقت نشود آسیب جدی و اگر کوتاهی کنیم تهدید در پی خواهد داشت. ‌
نقش رسانه در اولویت سنجی کارها
شهردار مشهد هم با بیان اینکه فلسفه ذاتی شکل گیری مشهد مرقد مطهر امام رضا(ع) است افزود: یکی از پیامدهای شهرهای زیارتی حضور زائران است. در برآوردهای سالهای اخیر حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد در هر سال سفر می‌کنند که حدود چهار میلیون نفر زائران خارجی هستند.
سید عبدالله ارجایی افزود: باید در یک افق مشخص خود را برای ۱۰ میلیون زائر خارجی هم آماده کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فاصله غربی ترین نقطه شهر مشهد تا حرم مطهر ۱۷ کیلومتر و فاصله شرقی‌ترین نقطه که محل وجود فرودگاه شهید هاشمی نژاد است تا حرم ۶ کیلومتر است. با انتقال فرودگاه به خارج شهر، توسعه شرق مشهد هم انجام می‌شود. در این راه همکاری آستان قدس و تولیت آن نیز بسیار در عملیاتی شدن این راهبرد مهم بود که همکاری لازم را انجام دادند.
شهردار مشهد اظهار داشت:در کنار توسعه هوایی، توسعه ریلی و جاده ای هم نیاز است و جزو الزامات زائر پذیر شدن بیشتر است. همزمان با تسهیل دسترسی توسعه زیرساخت‌های زیارت هم مهم است.
 وی با بیان اینکه توسعه خط سه قطار شهری از اولویت ها است بخصوص در فاز اول که راه آهن، پایانه مسافربری و فرودگاه به حرم مطهر متصل می شود و در فاز سوم اتصال قسمت غربی به مرکز شهر مهم است.
ارجائی گفت: توسعه ناوگان اتوبوسرانی هم مهم است در چهار سال گذشته ۱۸۳ دستگاه اضافه شد در حالیکه با برنامه ریزی بهتر میشد این تعداد را افزایش داد. در همین مدت کوتاه مدیریت جدید شهری ۸۳ دستگاه در مدت کوتاه خریداری شده است.
وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های مکمل زیارت مثل گردشگری زیارت از نکات مهم مورد نیاز است. در همه این کارها و عرصه ها، رسانه ها نقش مهمی بخصوص اولویت سنجی کارها بر عهده دارند. بعد از تعطیلی جشنواره مطبوعات جشنواره ابوذر می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!