پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11334 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۳ |
80 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از تدوین آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه دانشگاه می‌تواند برابر ظرفیت اعلامی وزارت علوم با هزینه خود، دانشجویان دکتری را به فرصت های مطالعاتی اعزام کند. دکتر علیرضا فارسی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان […]

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی از تدوین آیین نامه جدید فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس این آیین نامه دانشگاه می‌تواند برابر ظرفیت اعلامی وزارت علوم با هزینه خود، دانشجویان دکتری را به فرصت های مطالعاتی اعزام کند.

دکتر علیرضا فارسی در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشجویان دکتری دانشگاه شهید بهشتی امسال نیز می توانند از امکان فرصت مطالعاتی کوتاه مدت ۶ تا ۹ ماهه دانشگاه‌های خارجی استفاده کنند؛ همچنان که تعدادی از دانشجویان ما پیش از این به فرصت های مطالعاتی رفتند، تلاش داریم امسال نیز این روند ادامه داشته باشد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان دکتری به فرصت های مطالعاتی یکی از نکات بسیار برجسته دانشگاه است به طوریکه سال گذشته وزارت علوم ۷ سهمیه برای اعزام دانشجویان برای دانشگاه ما در نظر گرفته بود و ما رایزنی هایی انجام دادیم تا ظرفیت اعزام را افزایش دهیم.

دکتر فارسی همچنین هزینه اعزام به فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت برای ۶ ماه را حدود ۴ هزار و ۲۰۰ یورو در دانشگاه های سطح یک دنیا برشمرد و تاکید کرد: این مبلغ معادل حدود ۱۲۰ میلیون تومان هست که وزارت علوم پرداخت آن را به همراه کمک هزینه حدود ۵ میلیون تومانی متقبل می شود که البته هزینه اعزام در دانشگاه های سطح های دو و پایین تر کمتر خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: چون تعداد دانشگاه های کشور زیاد است در نتیجه عملا امکان افزایش ظرفیت اعزام دانشجو و پرداخت هزینه آن از سوی وزارت علوم وجود ندارد، لذا ما پیشنهادی مبنی بر اینکه تعدادی دیگر از دانشجویان با بودجه خود دانشگاه به این فرصت‌های مطالعاتی اعزام شوند را مطرح کردیم که در این زمینه آیین نامه‌ای نیز تدوین شد.

وی افزود: بر اساس آیین نامه فوق که در هیات امنای دانشگاه مصوب شده است، هر تعداد ظرفیتی که وزارت علوم برای فرصت های مطالعاتی اعلام کند دانشگاه نیز همان تعداد را برای اعزام با هزینه خود تقبل می‌کند که البته این ظرفیت تا دو برابر نیز قابل افزایش است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی افزود: بر این اساس حدود ۱۴ نفر سال گذشته از این دانشگاه به فرصت‌های مطالعاتی اعزام شدند که بودجه آن از محل بودجه معاونت پژوهشی دانشگاه تامین شد.

فارسی تاکید کرد: در گذشته، دانشجویان بر اساس قرعه کشی که انجام می شد به فرصت های مطالعاتی اعزام می شدند اما با تصویب آیین نامه فوق تقریبا ما موردی نداشتیم که متقاضی اعزام باشد ولی به دلیل مشکل بودجه اعزام نشود. بنابراین امسال نیز هر اندازه ظرفیت اعزام از طرف وزارت علوم به ما اعلام شود، همان تعداد را نیز با هزینه دانشگاه اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!