پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11380 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۴ |
98 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

  به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک گالاگر نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت آمریکا ذخایر موشک‌های ضد تانک هفت سال آینده خود را در اوکراین از دست داده است. خبر در حال به روزرسانی…   اعمال تحریم‌های تجاری جدید انگلیس علیه روسیهبه […]

  به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک گالاگر نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت آمریکا ذخایر موشک‌های ضد تانک هفت سال آینده خود را در اوکراین از دست داده است.
خبر در حال به روزرسانی…
 
اعمال تحریم‌های تجاری جدید انگلیس علیه روسیهبه گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، دولت انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد تحریم‌های تجاری جدیدی علیه روسیه و بلاروس به علت حمله نظامی به اوکراین اعمال می‌کند.دولت انگلیس با اعلام این خبر افزود: تحریم‌های تجاری جدید شامل ممنوعیت صادرات و افزایش عوارض گمرکی است که این تحریم‌ها صنایع روسیه را هدف قرار می‌دهد.ماری ترولیان وزیر بازرگانی بین المللی انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد بسته تحریم‌های گسترده جدید‏، به ماشین جنگی روسیه آسیب‌های بیشتری وارد خواهد کرد.
 
نخست وزیر ژاپن بر قطع واردات نفت از روسیه تاکید کردخبرگزاری رویترز گزارش داد: فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن بعد از دیدار مجازی با رهبران گروه هفت در روز یکشنبه گفت ژاپن در چارچوب کارزار گروه هفت برای مقابله با حمله روسیه به اوکراین ”به طور اصولی“ واردات نفت خام روسیه را منع خواهد کرد.بر اساس بیانیه صادره توسط دولت ژاپن، وی گفت: ”برای کشوری که شدیدا به واردات انرژی وابسته است این تصمیمی بسیار دشوار است. اما در زمانی مانند الان هماهنگی در گروه هفت مهم‌ترین کار است. “
 
واکنش وزارت خارجه آمریکا به انتشار تصاویر بازگشت کارکنان سفارت این کشور به کی یفآنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تصویر منتشر شده از بازگشت دیپلمات‌های آمریکایی به کی یف در توییتر نوشت: در حالیکه طرح خود برای ازسرگیری فعالیت‌های سفارت آمریکا در کی یف را ادامه میدهیم، امروز کاردار ما کریستینا کوین و گروه کوچکی از دیپلمات‌ها برای انجام تعاملات دیپلماتیک به کی یف سفر کردند. مشاهده ورود آن‌ها به کی یف بسیار عالی است.
 
جاستین ترودو تداوم چند ساله تحریم‌ها علیه مسکو را خواستار شدبه گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت جهان تمام تلاش خود را برای تضمین شکست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جنگ خود در اوکراین صورت خواهد داد. وی تداوم تحریم‌ها علیه مسکو را یکی از این ابزار‌ها بر شمرد.
 
زلنسکی مدعی مرگ ۶۰ غیرنظامی در حمله روسیه به یک مدرسه شدخبرگزاری رویترز گزارش داد: ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت حدود ۶۰ نفر که در مدرسه‌ای در روستای بیلوهوریوکا (Bilohorivka) در شرق این کشور پناه گرفته بودند در بمباران روسیه کشته شدند.وی در یک سخنرانی ویدئویی گفت: ”در نتیجه حمله روسیه به بیلوهوریوکا در منطقه لوگانسک حدود ۶۰ نفر کشته شدند. ۶۰ غیرنظامی که صرفا در مدرسه پنهان شده بودند. “پیشتر فرماندار اوکراینی این منطقه گفته بود حدود ۹۰ نفر در این مدرسه پناه گرفته بودند.
 
تاکید اعضای گروه هفت بر تشدید انزوای اقتصادی روسیهخبرگزاری رویترز گزارش داد: سران کشور‌های عضو گروه هفت روز یکشنبه در بیانیه مشترکی گفتند انزوای اقتصادی روسیه را تشدید خواهند کرد و کارزار علیه نخبگان روس را که حامی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور هستند ”ارتقا خواهند داد. “بر اساس این گزارش، پس از دیداری مجازی با ولودمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، رهبران کشور‌های گروه هفت اعلام کردند خدمات اصلی که روسیه به آن وابسته است را قطع و انزوای روسیه را ”در تمام حوزه‌های اقتصادی تقویت خواهند کرد“.آن‌ها همچنین متعهد شدند به تدریج وابستگی به انرژی روسیه از جمله نفت این کشور را قطع کنند.این مقامات از روسیه خواستند محاصره علیه شهر‌های اوکراین و دیگر اقدامات خود را که مانع از تولید و صادرات محصولات غذایی اوکراین می‌شود پایان دهد.
 
یک مقام اوکراینی از گلوله باران یک پالایشگاه نفت در لوگانسک خبر دادخبرگزاری رویترز گزارش داد: یک مقام اوکراینی روز یکشنبه گفت گلوله‌های شلیک شده از جانب روسیه به یک پالایشگاه نفت در شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین اصابت کرد.فرماندار اوکراینی منطقه لوگانسک گفت این حمله موجب صدمه دیدن تاسیسات نفتی از جمله محل دریافت نفت خام و ترکیب آن با دیگر عناصر فرایند پالایش شده است.وی افزود تداوم گلوله باران مانع از فعالیت تیم‌های آتش نشانی در منطقه شده است.
 
مکرون از کمک ۲۴ میلیارد دلاری به اوکراین خبر دادامانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در توییتی نوشت: «اعضای گروه هفت در حمایت از مردم اوکراین بسیج شده اند. میزان کمک برای سال ۲۰۲۲ و سال‌های آینده بیش از ۲۴ میلیارد دلار است.»
 
مکرون: تحریم‌های گروه هفت علیه روسیه بی سابقه استامانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در توییتی نوشت: «تحریم‌هایی که اعضای گروه هفت علیه روسیه وضع کردند بی سابقه است. این تحریم‌ها باز هم تقویت می‌شوند. ما امروز متعهد شدیم وابستگی خود را به انرژی روسیه به تدریج از بین ببریم.»
 
نگرانی نماینده آمریکایی از هدر دادن ذخایر موشکی کشور در اوکراینبه گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مایک گالاگر نماینده کنگره آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز گفت آمریکا ذخایر موشک‌های ضد تانک هفت سال آینده خود را در اوکراین از دست داده است. گالاگر افزود: اگر چین بخواهد با استفاده از زور تایوان را به خاک خود ضمیمه کند ما دیگر ذخایری برای کمک به آن‌ها نداریم. واشنگتن در مجموع چند هزار موشک ضد تانک و ده‌ها هزار موشک مختلف به کی یف کمک کرده است که برخی از آن‌ها عملا در اختیار ارتش روسیه قرار گرفته است.
 
نماینده آمریکا در سازمان ملل روسیه را به ارتکاب به جنایات جنگی متهم کردبه گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در گفتگو با این شبکه مدعی شد: «ما از مدت‌ها قبل گفته ایم که روسیه در جنگ اوکراین مرتکب جنایت جنگی می‌شود و رویداد اخیر (بمباران یک مدرسه اوکراینی) مصداقی از همین مسئله است. ما به همکاری خود با دادستانی اوکراین و دیگران ادامه خواهیم داد تا مدارک و شواهد مبتنی بر ارتکاب جنایات جنگی به دست روسیه را مستند کنیم تا روس‌ها درباره کارهایشان پاسخگو باشند. رویداد اخیر، به فهرست اقدامات دیگری اضافه می‌شود که ما فهرست کرده ایم.»
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
 
نخست وزیر انگلیس خواستار افزایش فشار اقتصادی جهانی بر پوتین شدخبرگزاری رویترز گزارش داد: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت با کشور‌های گروه هفت توافق کرده اند جهان باید به هر طریق ممکن فشار اقتصادی را بر رئیس جمهور روسیه افزایش دهد.
 
دولت آمریکا ۸ شرکت مرتبط با امور دریایی روسیه را تحریم کردخبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا ۸ شرکت مرتبط با امور دریایی روسیه را تحریم و ۶۹ کشتی را به فهرست تحریم‌های خزانه داری این کشور (آمریکا) افزود.
 
دولت آمریکا علیه ۲۶۰۰ مقام نظامی روس محدودیت روادید اعمال کردخبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت خارجه آمریکا محدودیت‌های روادیدی علیه ۲۵۹۶ نفر از اعضای ارتش روسیه و ۱۲ مقام نظامی بلاروس اعمال کرد.
 
سرنگونی یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» اوکراین در منطقه خارکیفشبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک فروند جنگنده «سوخو ۲۵» اوکراین در منطقه خارکیف سرنگون شد.
 
افزایش قیمت تخم مرغ در سوئد بر اثر جنگ اوکراینبه گزارش خبرگزاری شینهوا، چندین تولید کننده بزرگ تخم مرغ در سوئد از قصد خود برای بالا بردن قیمت این محصول خبر دادند. افزایش قیمت تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی ضروری و پایه برای مصرف کنندگان سوئدی، که با تورم دست و پنجه نرم می‌کنند، نگران کننده است.جنگ اوکراین بر بازار‌های جهانی سایه انداخته است و افزایش بهای نهاده‌های دامی، که دو کشور روسیه و اوکراین از بزرگترین تولید کنندگان آن هستند، وضعیت دشواری را برای دامداران به وجود آورده است. مرغداری‌ها در سوئد با مشکل تامین نهاده‌ها و غذای طیور روبرو شده اند. از این رو هزینه‌های تولید تخم مرغ برای آن‌ها بالا رفته است و فروش این محصول با قیمت گذشته به زیان آن‌ها تمام می‌شود.
 
روسیه از نابودی تسلیحات تحویلی غرب نزدیک شهر سولدار خبر داد
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای گفت با موشک های نقطه زن تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسالی آمریکا و چند کشور دیگر غربی را در یک ایستگاه راه آهن در نزدیکی شهر سولدار اوکراین نابود کرده است.در این بیانیه از این کشورها نامی برده نشده است.وزارت دفاع روسیه همچنین گفت شش انبار ذخیره موشک و تسلیحات توپخانه را در مناطق لوگانسک، دونتسک و خارکیف نابود کرده است.
 
تاکید اعضای گروه هفت بر تداوم اقدام علیه بانک‌های روسخبرگزاری رویترز گزارش داد: اعضای گروه هفت در بیانیه مشترکی گفتند به اقدام علیه بانک‌های روسیه که متصل به اقتصاد جهانی هستند و برای سیستم مالی این کشور نقش حیاتی دارند ادامه خواهد داد.
 
پلوسی خواستار تصویب لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین شدخبرگزاری رویترز گزارش داد: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت کنگره این کشور باید تا پایان ماه جاری میلادی لایحه‌ای را با موضوع ارایه کمک نظامی و بشردوستانه به اوکراین به ارزش ۳۳ میلیارد دلار تصویب کند.
 
در همین ارتباط
آخرین تحولات هفتاد و چهارمین روز جنگ اوکراین 
آخرین تحولات هفتاد و سومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات هفتاد و دومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات هفتاد و یکمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات هفتادمین روز جنگ اوکراین 
آخرین تحولات شصت و نهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصت و هشتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصت و هفتمین روز جنگ اوکراین

آخرین تحولات شصت و چهارمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصت و سومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصت و دومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصت و یکمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شصتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و نهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و هشتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و هفتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و ششمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و پنجمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات در پنجاه و چهارمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و سومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و دومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاه و یکمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پنجاهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و نهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و هشتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و هفتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و ششمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و پنجمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و چهارمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و سومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و دومین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهل و یکمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهلمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و نهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و هشتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و هفتمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و ششمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و پنجمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سی و چهارمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات سی و سومین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات سی و دومین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات سی و یکمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات سی و امین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات بیست و نهمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات بیست و هشتمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات بیست و هفتمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات بیست و ششمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات بیست و پنجمین روز حمله به اوکراین
تحولات بیست و چهارمین روز حمله به اوکراین
تحولات بیست و سومین روز حمله به اوکراین
تحولات بیست و دومین روز حمله به اوکراین
تحولات بیست و یکمین روز حمله به اوکراین
تحولات بیستمین روز حمله به اوکراین
آخرین تحولات نوزدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات هجدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات هفدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات شانزدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات پانزدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات چهاردهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات سیزدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات دوازدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات یازدهمین روز جنگ اوکراین
آخرین تحولات دهمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات نهمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات هشتمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات هفتمین روز جنگ در اوکراین (۲)
آخرین تحولات هفتمین روز جنگ در اوکراین (۱)
آخرین تحولات ششمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات پنجمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات چهارمین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات سومین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات دومین روز جنگ در اوکراین
آخرین تحولات اولین روز جنگ در اوکراین
 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!