جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11382 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۲۴ |
97 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سانا نوشت، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران، سفر کاری پر مشغله از نظر سیاسی و اقتصادی بود. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری سانا از دمشق، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به جمهوری اسلامی ایران که طی آن با حضرت آیت الله سید علی […]

سانا نوشت، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به ایران، سفر کاری پر مشغله از نظر سیاسی و اقتصادی بود. به گزارش­ ­­سرویس بین الملل­­ ­خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری سانا از دمشق، سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به جمهوری اسلامی ایران که طی آن با حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران دیدار کرد، سفر کاری پر مشغله از نظر سیاسی و اقتصادی بود.

سفر رئیس جمهور سوریه که شامل دیدار با آیت الله خامنه‌ای و دیدار غیرعلنی دیگر با آیت الله خامنه‌ای و با حضور رئیس جمهور ایران و سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس بود که حدود یک ساعت به طول انجامید و دو دیدار گسترده نیز با رئیس جمهور رئیسی درباره شرایط سیاسی و اقتصادی و تحولات بی سابقه منطقه صورت گرفت.
منابع همراه با تاکید بر برنامه ریزی ایران برای استقبال از رئیس جمهور سوریه اعلام کردند دیدار‌ها و حضور مقامات ارشد ایران مرتبط با مسائل مشترک دو کشور و فضای گرم این دیدار‌ها نشان می‌دهد این دیدار حاصل روابط عمیق دو کشور و در عین حال بر پایه سالیان طولانی از ائتلاف عمیق و مشترک است.
آیت الله خامنه‌ای در دیدار با بشار اسد به تشریح وضعیت سوریه و لزوم آزادسازی مناطق باقی مانده سرزمین‌های اشغالی پرداختند و به رئیس جمهور اسد گفتند: مهمترین دلیل پیروزی سوریه در جنگ، شخصیت و شجاعت شماست. ایشان همچنین به مسئله فلسطین، مقاومت و ائتلاف مستحکم دمشق و تهران پرداختند.
منابع همراه همچنین با اشاره به استقبال گرم و اولین دیدار ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور اسد، آن را تطابق مواضع در ابعاد سیاسی، اصولی و اقتصادی توصیف کردند چرا که دو نشست بین آن‌ها برگزار شد که به مسائل سیاسی و اقتصادی بین دو کشور اختصاص داشت.
این منابع تاکید کردند مواضع رئیس‌جمهور ایران از این جهت تعیین‌کننده بود که حمایت ایران از سوریه موضوعی قوی و بلامنازع است و روابط دو کشور برادر بر پایه‌های محکم سیاسی و اقتصادی بنا شده است که نمی‌توان آن را نادیده کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!