جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11546 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ |
91 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اشیا ۲۵ قلم است و مربوط به دوره‌های اشکانی ، سلجوقی و اسلامی می‌باشد. ایمانعلی ایمانی افزود: اشیا شامل زیورآلات زنانه ، ظروف پخت و پز ،  ابزارآلات جنگی از جمله دو عدد اشک‌دان بسیار نفیس ، انگشتر، […]

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مشگین‌شهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این اشیا ۲۵ قلم است و مربوط به دوره‌های اشکانی ، سلجوقی و اسلامی می‌باشد.
ایمانعلی ایمانی افزود: اشیا شامل زیورآلات زنانه ، ظروف پخت و پز ،  ابزارآلات جنگی از جمله دو عدد اشک‌دان بسیار نفیس ، انگشتر، گوشواره ، دستبند ، گیره موی سر، پارچ سفالی و چند ظرف غذا خوری با لعاب طلا است.

وی با تقدیر از اقدام بسیار ارزشمند این شهروند مشگین شهری گفت: افرادی که اشیای باستانی و تاریخی در اختیار دارند می‌توانند با اهدای آن به موزه باستان‌شناسی لوح ویژه دریافت کنند و این اشیا با نام فرد اهدا کننده در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.
وی اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار قلم از آثار تاریخی و باستانی شهرستان مشگین‌شهر شناسنامه‌دار شده که در این زمینه شهرستان مشگین‌شهر پس از شهرستان اصفهان رتبه نخست کشوری را دارد.
شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی‌بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
محوطه باستانی شهر یئری در روستای پیرازمیان شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و به وسعت ۴۰۰ هکتار شامل ۲۸۰ سنگ‌افراشته به شکل انسان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!