شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11845 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ |
106 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

شبکه تلویزیونی وابسته به رادیو بایرن، موسوم به «بِ اِر ۲۴» گزارش داد که یکسری مواد غذایی خاص در آلمان، با افزایش قیمت مواجه شده اند که به ویژه می‌توان به دو قلم کالا‌ی ضروری یعنی «آرد گندم» و «روغن آفتابگردان» اشاره کرد.   به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ عرضه این قبیل محصولات […]

شبکه تلویزیونی وابسته به رادیو بایرن، موسوم به «بِ اِر ۲۴» گزارش داد که یکسری مواد غذایی خاص در آلمان، با افزایش قیمت مواجه شده اند که به ویژه می‌توان به دو قلم کالا‌ی ضروری یعنی «آرد گندم» و «روغن آفتابگردان» اشاره کرد.   به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ عرضه این قبیل محصولات در حال حاضر، مثل قبل نیست و قفسه‌های مربوط به آن‌ها در فروشگاه‌ها خالی است.

این شرایط موجب شده برخی‌ها به سمت «خرید‌های احتکاری و عصبی» روی آورند و هر چه در قفسه فروشگاه‌ها موجود است، بردارند. تینا ایچینگر که شهروند آلمانی است، گفت: این وضع، مرا به یاد دوران وحشتناک عالم گیری کرونا می‌اندازد. چون ما همچنان روز‌های زیادی را باید با این شرایط بگذرانیم.کریستینه زیشِرت، که شهروند آلمانی دیگری است افزود: تا دیروز، خیلی عادی، خرید می‌کردیم، اما حالا قفسه چیز‌هایی که می‌خواهیم، خالی شده است. زینان گیوزوف، فروشنده آلمانی اظهارداشت: هر مشتری باید با توجه به کاهش تولید، مقدار مشخصی، خرید کند و به طور مثال اگر قرار باشد یک نفر، بیست (بطری روغن) سفارش دهد، مشتری بعدی، اصلا یک بطری هم نخواهد داشت. در نتیجه ما می‌خواهیم هرکس، هر قدر هم کم، اما بتواند این اقلام را خرید کند تا امکان تامین روزانه برای همگان وجود داشته باشد. چنگیز اونال، خبرنگار شبکه تلویزیونی وابسته به رادیو غرب آلمان موسوم به «وِ دِ اِر» گزارش داد: در حال حاضر، به ویژه آرد و روغن خوراکی، کاملا فروش رفته و دیگر، روی قفسه فروشگاه‌ها موجود نیستند.
این در حالی است که برخی تحویل دهندگان اقلام تخفیف دار هم، عرضه خود را محدود کرده اند. به طور مثال به هر خریدار، تنها دو بطری روغن آفتابگردان تحویل داده می‌شود؛ تازه اگر در فروشگاه، موجود باشد. هفته هاست که شهروندان آلمانی باید همچنان برای خرید‌های روزانه خود، پول بیشتری از جیشان بپردازند. توماس راب، اقتصاددان دانشکده «بُن-راین» آلمان در این باره اذعان کرد: تمامی قیمت‌ها بالا رفته اند. چون زمان تامین آن‌ها به طور گسترده ای، با افزایش قیمت‌ها همراه بوده است. نمی‌شود هم کاری اش کرد. چون فروشگاهی مثل «آلدی» هم نمی‌خواهد یک چنین اتفاقی بوجود آید. به گفته اتحادیه خرده فروشی آلمان، در این تنگنا‌ها و مخمصه‌های کوتاه مدت، این طور خرید‌های بی رویه و احتکاری انجام دادن، یک رفتار غیراجتماعی و کاملا غیرضرور است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!