جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11934 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ |
77 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

خراسان رضوی دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی گفت: این سمپوزیوم بین‌المللی در ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه با حضور بیش از ۱۰ کشور جهان به همت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز با همکاری مرکز پزشکی دانشگاه مالزی (UKM)به صورت مجازی […]

خراسان رضوی دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی گفت: این سمپوزیوم بین‌المللی در ۱۱ و ۱۲ خرداد ماه با حضور بیش از ۱۰ کشور جهان به همت سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی، پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیز با همکاری مرکز پزشکی دانشگاه مالزی (UKM)به صورت مجازی و حضوری در مشهد برگزار خواهد شد.

آزاده حقیقی طلب در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این رویداد علمی شامل سخنرانی استادان و متخصصان علوم پایه و بالینی از داخل و خارج از کشور در زمینه تحقیقات سلول‏‌های بنیادی، کارآزمایی بالینی درمان‌های مبتنی بر سلول، ژن درمانی و فرآورده‌‏های عاری از سلول (اگزوزوم) خواهد بود.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی عنوان کرد: به طور کلی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد که آغاز کننده استفاده از سلول‌های بنیادین در سطح استان بودند، از حدود سال ۱۳۹۵ به لزوم برگزاری برنامه‌های علمی در این زمینه تاکید داشتند.

وی بیان کرد: در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادین بیشتر تمرکز بر روی ویزیکول‌های خارج سلولی یا اگزوزوم‌ها به عنوان ابزار جدید که در درمان و تشخیص مطرح هستند، شده و مراکز تحقیقاتی بسیار مهمی در دنیا بر روی این مباحث تمرکز دارند و در حال انجام تحقیقات بالینی هستند.

حقیقی طلب ادامه داد: در این برنامه سخنرانان معتبر و برجسته‌ای خواهیم داشت که درباره سلول‌های بنیادین، سلول درمانی و ژن درمانی صحبت خواهند کرد که علاوه بر آن بخشی را به سرطان اختصاص خواهیم داد که شیوع بالایی در کشورمان دارد.

 دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین‌المللی سلول‌های بنیادین و پزشکی بازساختی سه محور تخصصی این سمپوزیوم را  بالین، سرطان و ویزیکول‌ها دانست و ابراز کرد: امسال برای اولین بار سمپوزیوم به صورت هیبرید مجازی-حضوری برگزار می‌شود که  هدف این است تا از دانش و تجربیات سخنرانان بین‌المللی برجسته‌ای که برایشان امکان سفر وجود ندارند، استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به ارتباطات ایجاد شده در این سال‌ها توسط اعضای محترم کنسرسیوم در حال حاضر ۱۶ سخنران بین‌المللی از کشورهای ایتالیا، استرالیا، ترکیه، آمریکا، انگلیس، قطر، بلژیک، آلمان و اسپانیا دعوت ما را برای شرکت در این سمپوزیوم پذیرفته‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!