جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11979 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰ |
84 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان طی نشست خبری امروز (دوشنبه) در سالن سادات شهرداری کرمان با تشریح برخی اقدامات ۹ ماهه فعالیت خود پاسخگوی برخی سوالات و نظرات جمعی از اصحاب رسانه بودند. عمده مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون بودجه شهرداری و مشکلات حوزه میراثی و گردشگری […]

به گزارش ادراک خبر، اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان طی نشست خبری امروز (دوشنبه) در سالن سادات شهرداری کرمان با تشریح برخی اقدامات ۹ ماهه فعالیت خود پاسخگوی برخی سوالات و نظرات جمعی از اصحاب رسانه بودند.
عمده مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون بودجه شهرداری و مشکلات حوزه میراثی و گردشگری و برخی نواقص در اداره شهر کرمان بود که مسئولان و روسای کمیسیون های مربوطه به آنها پاسخ دادند.
عمران شهر کرمان باید متوازن اجرا شود
رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به فعالیت ۹ ماه  این شورا گفت:بدون شک ما معصوم  نیستیم  و کم و کاستی هایی در عملکردمان وجود دارد اما آنچه مسلم است اعضای شورای اسلامی شهر کرمان همگی عهد بسته اند تا جهادی و تا آنجا که در توان دارند برای عمران و آبادی شهر کرمان تلاش کنند.
علیرضا نادری افزود: یکی از کارهایی که با دقت و وسواس انجام شد انتخاب شهردار برای اداره شهر کرمان بود که بدور از مسائل جناحی و شخصی شهردار را از بین ۱۲۶ گزینه انتخاب کردیم، زیرا ملاک ما تخصص و تعهد وتوانمندی بود که شهردار کرمان این شاخص ها را دارد و تاکنون نیز به خوبی امور را مدیریت کرده است.وی با بیان اینکه تلاش ما داشتن شهری متوازن در همه ابعاد است تصریح کرد: شهردار کرمان نیز به این نکته تاکید دارد که از این پس امکانات شهری و عمران و آبادانی برای تمامی نقاط شهر بایستی یکسان اجرا شود.
 تاکید کرد : کار جهادی، سرعت عمل و نگاه علمی در اجرای  پروژه ها و برنامه ریزی ها، از شاخص های بارز اعضای شورای اسلامی شهر کرمان است
بودجه شهر کرمان به سمت اتکا به درآمدهای پایدار رفته است
رییس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان با اشاره به بودجه ۲ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریالی شهرداری این شهر گفت: در تهیه بودجه سال ۱۴۰۱ سعی کردیم به درآمدهای پایدار و مبتنی بر سرمایه گذاری اتکا داشته باشیم و سهم فروش املاک و اموال شهرداری از ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۵۰۰ میلراد تومان کاهش یافته است.
حسین چناریان افزود: شفافیت، تخصیص بودجه عادلانه در اجرای امور شهری و در نظر گرفتن اولویت های عدالت اجتماعی و توجه به اسناد بالادستی مهمترین ویژگی های بودجه امسال شهرداری شهر کرمان محسوب می شود.
وی تصریح کرد: البته همین ابتدای سال با چالش افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران شهرداری مواجه شدیم که همین مسئله هزینه های جاری را دچار تغییراتی کرد و مجبور به تصمیم گیری مجدد برای بخشی از بودجه پیش بینی شده شده ایم.
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده برای تامین بودجه شهر کرمان پیش بینی شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل عوارض، صدور پروانه برای بودجه تامین خواهد شد.
وی اظهار داشت: برای بودجه امسال شهرداری کرمان استفاده از تبصره‌های بودجه دولت در بودجه شهرداری را مدنظر داشتیم که بهره‌گیری از تسهیلات و وام‌هایی که در بودجه دولت آمده است یکی از موارد محسوب می شود و پیش‌بینی کرده‌ایم ۱۰۰ میلیارد تومان از این محل تسهیلات و وام بگیریم که تصمیم داریم بخش عمده ای آن در حوزه حمل‌ونقل عمومی شهر هزینه شود.
چناریان با اشاره به نادرست بودن آمار جمعیت شهر کرمان تاکید کرد: آمارهای اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی دقیق نیست و حدود ۱۰۰ هزار نفر مهاجر و حاشیه نشین در شهر کرمان سکونت دارند که جزو آمار محسوب نمی شوند و سهم‌شان از مالیات بر ارزش افزوده در تخصیص به این شهر لحاظ نشده و این علاوه بر ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت شهری است که در فصول سال به صورت شناور در شهر سکونت دارند.
این عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به منابع معدنی فراوان در استان کرمان بیان کرد: تاکنون حق این استان و حق مردم شهر کرمان از این منابع معادن و شرکت‌ها پرداخت نشده و حساب‌ شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی به مرکز این استان نیامده است.
وی افزود: امید داریم تا سهم مرکز استان کرمان از این درآمدها پرداخت شود و با رویکرد شورا و کمک مجلس شورای اسلامی بخشی از حق و سهم مردم را از این ذخایر عظیم بگیریم و به درآمد مناسب‌تری برای شهر برسیم.
پروژه پیاده راه تجلی تا تیرماه به بهره برداری می رسد
رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان نیز با اشاره به جاذبه های تاریخی و میراثی فراوان شهر کرمان گفت: در زمان آغاز به کار شورای ششم اسلامی شهر کرمان کمیسیون مستقل گردشگری و میراث فرهنگی در این شورا آغاز بکار کرد و برای نخستین مرتبه آمار بناهای ثبت شده میراث فرهنگی شهر کرمان مشخص شد.
محمدرضا کمساری افزود: حفظ، احیا و استفاده از میراث تاریخی شهر کرمان بصورت جدی در دستور کار این شورا قرار گرفته که با توجه به قرار گرفتن مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی حوزه گردشگری کرمان متقاوت از قبل شده است.
وی با بیان اینکه رسیدگی به طرح ملی قلعه‌دختر و قلعه‌اردشیر از اولویت‌های شورا است تاکید کرد: کارگروهی در شهرداری با متولی خاص در این زمینه شکل گرفته و ذیل مناطق چهار و پنج شهر داری کرمان فعالیت می‌کند و این طرح با کمک سایر دستگاه های ذیربط استان کرمان به پیش برود.
رییس کمیسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر کرمان ادامه داد: اصلی‌ترین اقدام در این طرح، تملک خانه‌های محدوده قلعه‌دختر و اردشیر است و تا ۲۰ روز پیش حتی آمار دقیق املاک محدوده را نداشتیم که با اصلاح طرح، این آمار از ۲۴۰ مورد به ۴۰۰ ملک رسیده است که برای تملک ملک‌ها نیاز به کمک راه و شهرسازی داریم و امیدواریم در سفرهای آینده رییس جمهوری و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوبات خوبی در این زمینه داشته باشیم.
وی در پاسخ خبرنگار ایرنا در رابطه با چرایی طولانی شدن عملیات پیاده راه خیابان شهید تجلی و میدان ارگ کرمان بیان کرد: زمان آغاز این طرح  را باید ببینیم و وقتی شورای ششم شهر کرمان کار خود را شروع کرد، یک ماه بعد پروژه‌های ارگ و تجلی باید به بهره‌برداری می‌رسیدند اما این اتفاق نیافتاد و انداختن توپ در زمین این شورا کمی بی انصافی است.
کمساری با اشاره به اینکه موقعیت این طرح به دلیل رفت آمد و کسب و کارهای اصناف کار را سخت کرده است تصریح کرد: اگر این طرح در مدت یک سال جمع شود، هنر کرده‌ایم چون محل بازار شهر کرمان است و هرگونه تعطیلی و ممنوعیت عبور و مرور مسائل اجتماعی خود را به دنبال دارد، اما مزایای اجرای طرح تاثیر مثبتی در این منطقه دارد.
وی گفت: پیاده راه شهید تجلی و بخش مربوط به وسط میدان ارگ تا ۲ ماه آینده به اتمام می رسد، اما حاشیه میدان مسائلی دارد که باید با همکاری اصناف حل شود.
رییس کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر کرمان اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروزی ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از تورهای رایگان کرمان گردی استفاده کردند و در ایام دومین سالگرد شهات سردار سلیمانی توراهای رایگان زیارتی را برقرار کردیم.
وی افزود: راه اندازی ۱۰ ایستگاه از من بپرس در ایام نوروز ۱۴۰۱، کمک به ثبت شهر کرمان به عنوان شهر ملی صنایع دستی از دیگر اقدامات این کمیسیون در دوره فعالت خود بوده است.
طرح پروژه مجتمع فرهنگی و تفریحی بانوان شهر کرمان اجرا می شود
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به فعالیت های انجام شده این کمیسیون گفت: مشارکت در برنامه های دهمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، برگزاری رویدادهای محلات مانند رویداد چای نبات، حمایت و مشارکت در برنامه های فرهنگی و هنری نظیر جشنواره فیلم فجر، ساخت مستند و کلیپ از جمله اقدامات انجام شده در مدت فعالیت شورای اسلامی شهر کرمان در دوره جدید محسوب می شود.
عشرت کردستانی افزود: راه اندازی مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ویژه بانوان در شهر کرمان در دست اقدام است که در نظر داریم با کمک خیرین انجام شود.
طرح های عمرانی با استفاده از نظرات نخبگان اجرا می شود
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان نیز گفت: سعی کردیم در این دوره از فعالیت شورا از نظرات نخبگان و کارشناسان علمی ملی و استان در اجرای طرح های مدنظر استفاده شود.
منصور ایرانمنش افزود: تقاطع همسطح شرف آباد شهر کرمان نیز به دلیل استفاده بهتر از نظارت کارشناسی فعالا متوقف شده است تا در جمع بندی ها برای اجرای بهتر طرح از آنها بهره بگیریم.
وی با اشاره به لزوم تعامل ادارات و دستگاه ها دولتی با شورای شهر تصریح کرد: هنوز جایگاه قانونی شوراها در کشور به حد مطلوب نرسیده است در حالی که شورا نهاد مهمی در اداره شهر و روستا محسوب می شود.
نظارت کمیسیون حقوقی شورای شهر افزایش پیدا می کند
 رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای اسلامی شهر کرمان نیز با بیان اینکه مطالبات مردم از شورا و شهرداری پیگیری می شود گفت: درصدد هستیم ساختارهای شهرداری را نظامند کنیم و وجه نظارتی کمیسوین حقوقی بیشتر شود.
محمد امین زاده افزود: احیای ظرفیت های قانونی شورا، شفافیت و هوشمند سازی، توسعه بهره وری و اصلاح فرآینده را در اداه امور شهر پیگیری می شود.
سرعت اجرای طرح های شهری کند است
عضو شورای شهر کرمان گفت: سرعت اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر کرمان، آنطور که انتظار داریم، نیست و خیلی از پروژه‌ها به کندی پیش می‌رود که باید سرعت بیشتری بگیرد.
محمدامین شمسی افزود: در مورد روشنایی معبر نیز مردم انتقاداتی دارند که باید در شب خاموشی مکان هایی مانند زیر گذر گنبد جبلیه برطرف شود.
وی بیان کرد:  قبل از عید قرار بود بازارچه خیابان ابوذر راه‌اندازی و بازارچه‌های دیگری در شهر ایجاد شود که اقدام خاصی انجام نشده و از شهرداری می‌خواهیم این موضوع را سریعا رسیدگی کند.
عضو شورای شهر کرمان با انتقاد از سگ گردانی در پارک های شهر کرمان تصریح کرد: شهرداری می‌تواند به پلیس در این زمینه کمک کند و در کمیسیون فرهنگی هم این موضوع چند بار مطرح و قرار شد جلوی این اقدام گرفته شود.
پرداخت بدهی کیفیت خدمات شهری را افزیش می دهد
 رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شهرداری کرمان نیز گفت: شهروندان بابت خدمات و عوارض به شهرداری بدهی زیادی دارند که نمی پردازند که اگر مشارکت جدی داشته باشند خدمات بهتر و بیشتری دریافت می کنند.
فتح الله مویدی افزود: این کمیسوین مسائل مربوط به بهداشت در شهر را با همکاری سایر دستگاه ها نظارت می کند و بهداشت اولویت مهم اداره شهر است.
وی بیان کرد: اموال دستفروشان و افرادی که به دلایلی مانند سد معبر توسط شهرداری توقیف شده است در حال حاضر در صورت مراجعه افراد به آنها تحویل داده می شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!