جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 11997 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، حسن عسگری روز دوشنبه در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه ها در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: اثار و نتایج فعالیت های فرهنگی در دراز مدت نمایان می شود، بنابراین فعالان این حوزه باید صبور باشند […]

به گزارش ایرنا، حسن عسگری روز دوشنبه در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه ها در ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی، اظهار داشت: اثار و نتایج فعالیت های فرهنگی در دراز مدت نمایان می شود، بنابراین فعالان این حوزه باید صبور باشند و به این مهم توجه داشته باشند.
وی انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده شود و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی در این زمینه وظایف مهمی دارند.
فرماندار سنندج گفت: بهره گیری و استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی امری ضروری است و در این میان باید از مشارکت سازمان ها و نهادهای مختلف و همچنین عموم مردم استفاده شود.

کتابخانه عمومی نایسر افتتاح می شود
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار از این نهاد به عنوان یک پاتوق فرهنگی اجتماعی نام برد و افزود: برگزاری برنامه های متنوع و مختلف در سال های اخیر نشان دهنده بسط وظایف و مسوولیت های کتابخانه های عمومی بوده است.
محمد مخدومی توجه به توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی کتابخانه‌های عمومی را از اهداف مهم این نهاد فرهنگی اعلام کرد و گفت: افتتاح و راه اندازی کتابخانه مرکزی سنندج با استانداردهای جهانی یکی از این اقدامات بوده است.
وی  اظهار داشت: نوسازی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج با امکانات به روز و ارتقای سطح خدمات رسانی به علاقمندان یکی دیگر از فعالیت های کتابخانه های عمومی در یک سال اخیر بوده است و بزودی زمینه بهره مندی مردم از این کتابخانه نیز فراهم می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان به افتتاح و راه اندازی کتابخانه عمومی ناحیه منفصل شهری سنندج در روزهای آینده اشاره کرد و گفت: این کتابخانه می تواند بخشی از نیازهای فرهنگی مردم نایسر را در حوزه کتاب برطرف کند.
وی اضافه کرد: حمایت مسوولان از کتابخانه‌های عمومی می تواند این نهاد فرهنگی را در نیل به اهداف تعیین شده که همانا ارتقای شاخص های کتابخوانی است بیش از پیش یاری دهد.
 استان کردستان در حال حاضر دارای بیش از ۸۰ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۵۲ باب نهادی و بقیه مشارکتی هستند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!