پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12029 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴ |
91 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشکده معارف و اندیشه اسلامی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، به نقش معلم در تربیت نسل جوان و انگیزه تلاش برای تعالی و تحول درانسان، اظهارداشت: معلم وظیفه سنگین هدایت و […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشکده معارف و اندیشه اسلامی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، به نقش معلم در تربیت نسل جوان و انگیزه تلاش برای تعالی و تحول درانسان، اظهارداشت: معلم وظیفه سنگین هدایت و تعلیم و پرورش فرزندان کشورمان در مسیر دستیابی به پیشرفت مادی و معنوی را بر عهده دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ذکر آیات و روایاتی از ائمه معصوم و نیز تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کسب علم ودانش برای مقابله با سلطه گری مستکبران گفت: علم موجب اقتدار و عزت است و با تمسک به آن یک ملت می تواند به پیشرفت و تعالی برسد و بدون آن مغلوب و ستم پذیر خواهد بود. ارزش علم بقدری است که حتی اگر کشوری منابع طبیعی و زیرزمینی هم نداشته باشد اما از نخبگان و اندیشمندان متخصص برخوردار باشد می تواند مشکلات خود را حل و فصل کند.
حسینی لزوم حفظ شان و جایگاه معلمان و اساتید و احترام به این قشر فرهیخته را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: معلم ضمن ترغیب و تشویق دانش آموزان به کسب دانش، به رشد و تعالی روحی و معنوی جامعه نیز کمک می کند و در ایجاد تحول و انگیزه رشد و تعالی تاثیر گذار هستند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور پیشگیری و جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی را از جمله مهمترین وظایف معلمین و اساتید دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قشر عمدتا جوان کشور، ایام انقلاب اسلامی و حتی دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری زیادی روی تاریخ نویسی و انتشار روایت های معجول انجام داده اند تا بر افکار و اندیشه جامعه تاثیر گذاشته و به زعم خود در مسیر اهداف و امیال خویش هدایت کنند.

حسینی افزود : بعد از انقلاب اسلامی اقدامات و خدمات گسترده و بزرگی  در مناطق و عرصه های مختلف کشور انجام شده که به هیچ عنوان با دوران رژیم ستم شاهی قابل مقایسه نیست اما یک عده تلاش می کنند شرایط  آن دوران را خوب و رضا خان قلدر و بی سواد را معمار ایران نوین جلوه دهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: البته این گونه روایت های جعلی و انحرافی مربوط به گذشته نیست و امروز هم در زمینه های مختلف تلاش می شود روایت غیر واقعی و جهت داری را اشاعه داده و مردم را نسبت به اقدامات دولت مردمی نا امید و مایوس کنند لذا در عرصه جنگ روایت ها هستیم و کسی دراین جنگ کسی پیروز است که خبر و روایت صحیح اول را مطرح کند در نتیجه تلاش معاندین و دستگاه تبلیغی و رسانه ای دشمن از موضع انفعال بوده و فاقد اثرگذاری کافی خواهد بود. به همین خاطر است که رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم جهاد تبیین و ثبت و ضبط روایت های دست اول تاکید دارند.

حسینی با اشاره به فضاسازی های انجام شده درخصوص اقدام دولت در اصلاح روند فسادزای گذشته،‌ گفت: روند غلطی از زمان دولت قبل با تصمیم گیری در زمینه ارز ترجیحی آغاز شده که از همه ابتدا متخصصین و دلسوزان زیادی درباره آثار و تبعات منفی آن هشدار می دادند و امروز که دولت بدنبال اصلاح این روند اشتباه و جلوگیری از رانت و فساد ناشی از آن بوده و تلاش می کند مردم عادلانه از فواید یارانه ها برخوردار باشند اما عده ای بدون توجه به مصالح عمومی و ملی، هیاهو به راه انداخته و اهداف جناحی و باندی خود را پیش می برند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد دوستانی نیز مرعوب فضاسازی و هیاهوی کاذب بدخواهان و دشمنان شده و شجاعت دفاع از جبهه حق را ندارند. در این عرصه حتی برخی از کسانی که دسترسی به رسانه دارند هم ندانسته مرعوب تبلیغات سوء دشمنان شده و دقیقا همان اخبار آنان را به زبان دیگر منتشر می کنند.

حسینی با تاکید بر اینکه اساتید و فرهنگیان کشور، در عرصه جنگ روایت ها، پیشگام بوده و در خط مقدم قرار دارند،‌گفت: بی تردید اگر تشخیص درست وجود نداشته باشد نتیجه مطلوب نیز حاصل نخواهد شد دشمن با توسل به تزویر و فریبکاری قصد دارد معادلات ذهنی مردم و حتی خواص جامعه را تحت تاثیر قرار داده و در جهت اهداف خود سوق دهد و در این راستا ترسیم و معرفی راه صحیح، وظیفه خطیری است که بر دوش اساتید و فرهیختگان جامعه قرار دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از فعالیت ها و خدمات مرحوم نادر طالب زاده گفت: ایشان شاگردان زیادی را تربیت کردند و در عرصه جهاد تبیین از پیشگامان بودند و با اجرای برنامه های مختلف از جمله افق نو گام بلندی در مقابله با سیاه نمایی رسانه ای غربی ها برداشتند و امروز وظیفه داریم راه امثال مرحوم طالب زاده را برای به چالش کشیدن نظام سلطه با قوت ادامه دهیم.

حسینی تاکید کرد: امروز اساتید و معلمان شریف کشور وظیفه و مسئولیت بزرگی در دفاع از اصول نظام، رهبری عزیز و آگاه سازی جامعه و مردم برعهده دارند.

وی در این مراسم همچنین با اهدای لوح سپاس از اساتید برگزیده دانشکده معاوف و اندیشه اسلام تجلیل کرد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!