جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12033 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ |
116 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

برای یک مطالعه که خارج از آفریقای جنوبی انجام شده است، محققان آزمایش‌هایی را روی ۳۹ فرد مبتلا به عفونت امیکرون انجام دادند که از این تعداد، ۱۵ نفر علیه این ویروس واکسینه شده بودند. به دنبال ابتلا به امیکرون، آنتی‌بادی‌های ضد BA.۱ در شرکت‌کنندگان واکسینه شده ۱۳.۶ برابر و در شرکت‌کنندگان واکسینه نشده ۶ […]

برای یک مطالعه که خارج از آفریقای جنوبی انجام شده است، محققان آزمایش‌هایی را روی ۳۹ فرد مبتلا به عفونت امیکرون انجام دادند که از این تعداد، ۱۵ نفر علیه این ویروس واکسینه شده بودند.

به دنبال ابتلا به امیکرون، آنتی‌بادی‌های ضد BA.۱ در شرکت‌کنندگان واکسینه شده ۱۳.۶ برابر و در شرکت‌کنندگان واکسینه نشده ۶ برابر افزایش یافت.

ابتلا به امیکرون موجب افزایش آنتی‌بادی‌ها در برابر دلتا شد و میزان افزایش آن ۵.۷ برابر در شرکت‌کنندگان واکسینه شده و سه برابر در شرکت‌کنندگان واکسینه نشده بود.

افراد مبتلا شده به سویه BA.۱ که واکسینه‌نشده‌اند، ۲.۲ برابر آنتی‌بادی خنثی‌سازی در برابر سویه BA.۱ همچنین ۱۲.۰ برابر آنتی‌بادی خنثی‌سازی در برابر سویه دلتا، ۹.۶ برابر خنثی‌سازی در برابر سویه بتا، ۱۷.۹ برابر خنثی‌سازی در برابر ویروس اجدادی و ۴.۸ برابر خنثی‌سازی در مقابله با BA.۲ کمتری نسبت به افراد واکسینه‌شده داشتند.

محققان افزودند: این نتایج نشان می‌دهند که واکسیناسیون همراه با ایمنی هیبریدی عفونت امیکرون/ BA.۱ باید در برابر دلتا و انواع دیگر محافظت ایجاد کند.

آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی نشان داد که زیرسویه‌های فرعی BA.۴ و BA.۵ چند جهش اضافی را به دست آورده‌اند که ممکن است بر ویژگی‌های آن‌ها تاثیر بگذارد.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی گفت: سویه‌های فرعی BA.۴ و BA.۵ شناسایی شدند؛ زیرا آفریقای جنوبی هنوز در حال انجام توالی‌یابی ژنتیکی حیاتی است که بسیاری از کشور‌های دیگر انجام آن را متوقف کرده‌اند، اما ویروس در حال جهش است.

وی تاکید کرد: بهترین راه برای محافظت از مردم، واکسیناسیون در کنار اقدامات آزمایش بهداشت عمومی و اجتماعی است.

منبع: ایندین نیوز

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!