پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12065 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹ |
90 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازراشاتودی، نتایج یک نظرسنجی از سوی موسسه مارو پابلیک، نشان می‌دهد که دو سوم خانوارهای رانندگان آمریکایی به خاطر بالا بودن قیمت بنزین و ادامه افزایش قیمت آن در حال ایجاد تغییرات جدی در عادت‌های رانندگی خود هستند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد؛ در صورتی که […]

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل به نقل ازراشاتودی، نتایج یک نظرسنجی از سوی موسسه مارو پابلیک، نشان می‌دهد که دو سوم خانوارهای رانندگان آمریکایی به خاطر بالا بودن قیمت بنزین و ادامه افزایش قیمت آن در حال ایجاد تغییرات جدی در عادت‌های رانندگی خود هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد؛ در صورتی که قیمت بنزین بین ۴.۱۲ دلار تا ۴.۳۵ دلار در هر گالن باقی بماند، ۶۶ درصد رانندگان در آمریکا عادت‌های رانندگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر داده و یا خواهند داد.

در حال حاضر قیمت بنزین درجه یک در آمریکا ۴.۳ دلار به ازای هر گالن است. لازم به ذکر است که هر گالن بنزین در آمریکا معادل ۳.۷ لیتر است که با احتساب قیمت کنونی برابر با هر لیتر ۱.۱۳ دلار می‌شود. این قیمت با بررسی قیمت عرضه بنزین در ۱۳۰ هزار پمپ بنزین در آمریکا محاسبه شده است.

از مجموع ۱۳۹۲ نفری که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۳۴ درصد اعلام کردند که تا قیمت بنزین به ۵ دلار در هر گالن نرسد، عادت‌های رانندگی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر نخواهد داد. البته باید گفت که در بسیاری از ایالت‌های آمریکا مانند کالیفرنیا و نوادا قیمت بنزین همین حالا هم از ۵ دلار در هر گالن عبور کرده است.

پاتریک دِهان، مدیر بخش تحلیل نفت موسسه گس‌بادی، می‌گوید: قیمت بنزین طی هفته گذشته با بالا ماندن قیمت نفت به افزایش خود ادامه داده، اما مشکل اصلی قیمت گازوئیل است؛ چراکه به بالاترین میزان خود در تاریخ آمریکا رسیده است.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی افزایش قیمت گازوئیل حتما خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ در بالا رفتن قیمت میوه و صیفی‌جات، پروازها و فروشگاه‌های عرضه ابزارآلات و لوازم خانگی نشان خواهد داد و باعث می‌شود تا روند افزایش تورم در آمریکا ادامه پیدا کند.

۶۲ درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی موسسه مارو پابلیک گفته‌اند که استفاده از خودرو برای رفتن به فروشگاه یا دکتر را‌‌‌‌‌‌‌‌ کم کرده‌اند و ۴۱ درصد آنها نیز گفته‌اند نمی‌توانند باک خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به طور کامل پر کنند و تا آنجا که پول دارند بنزین می‌زنند.

۳۵ درصد نیز می‌گویند خودرو را‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار گذاشته و به فکر استفاده از حمل و نقل عمومی افتاده‌اند. در این نظرسنجی ۳۴ درصد افراد تاکید کرده‌اند که برای پیدا کردن بنزین ارزان‌تر به پمپ‌ بنزین‌های دیگر سر زده‌اند و ۲۹ درصد نیز سفر تابستانه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر بالا بودن قیمت بنزین لغو کرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!