جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12082 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ |
101 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، به دنبال تداوم اعتراض‌ها به عملکرد ضعیف اقتصادی نخست وزیر سریلانکا، وی از این سمت استعفا داد. به نوشته وبگاه «رادیو دولتی پاکستان» «ماهیندا راجاپاکسا» نخست وزیر سریلانکا  روز دوشنبه در بحبوحه اعتراضات گسترده مردمی به مدیریت دولت با بحران اقتصادی استعفا داد. وی نامه استعفای […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، به دنبال تداوم اعتراض‌ها به عملکرد ضعیف اقتصادی نخست وزیر سریلانکا، وی از این سمت استعفا داد.

به نوشته وبگاه «رادیو دولتی پاکستان» «ماهیندا راجاپاکسا» نخست وزیر سریلانکا  روز دوشنبه در بحبوحه اعتراضات گسترده مردمی به مدیریت دولت با بحران اقتصادی استعفا داد. وی نامه استعفای خود را به «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور سریلانکا داده است.

این اقدام زمانی انجام شد که این جزیره پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین هواداران راجاپکسا و معترضان ضد دولتی در  شهر «کلمبو» تحت مقررات منع آمد و شد قرار گرفت. این کشور جزیره‌ای با بدترین بحران اقتصادی خود از زمان کسب استقلال به این رو مواجه  شده است.

شبکه خبری «بی‌بی‌سی» نیز در این زمینه گزارش کرد که نخست وزیر سریلانکا در بحبوحه اعتراضات گسترده ضد دولتی و عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی، استعفا داده است. بنابر اعلام یکبیمارستان محلی، دست‌کم ۷۶ نفر در خشونت‌های مقابل ساختمان ریاست جمهوری سریلانکا در کلمبو طی روزهای اخیر مجروح شدند.

فروپاشی اقتصادی سریلانکا پس از همه گیری ویروس کرونا که درآمدهای حیاتی ناشی از گردشگری و حواله‌های ارسالی را از بین برد، احساس شد. این کشور قادر به تامین مالی واردات ضروری نیست و در نتیجه  باعث کمبود برنج، شیرخشک، شکر، آرد گندم و دارو شده ، در حالی که تورم سرسام آور مشکلات را بدتر کرده است.

شرکت‌های برق که قادر به پرداخت هزینه سوخت نیستند، خاموشی‌های روزانه طولانی‌مدت را به مردم تحمیل کرده‌اند، در حالی که هر روز صبح صف‌های طولانی  اطراف ایستگاه‌های خدمات به وجود می‌آیند زیرا مردم برای عرضه اندک بنزین در صف هستند.

«علی صبری»  وزیر دارایی سریلانکا  که چندی قبل برای مذاکره درباره کمک مالی صندوق بین‌المللی پول به «واشنگتن» رفته بود، هشدار داده بود که وضعیت اقتصادی سریلانکا احتمالاً بدتر خواهد شد.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!