پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 121082 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

سالن همایش‌های صدا و سیما امروز میزبان برگزیدگان ۳ جشنواره فناوری است و قرار است با حضور رئیس جمهوری از برگزیدگان ۳ رویداد خوارزمی تجلیل به عمل آید. به گزارش ادراک خبر، امروز همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره خوارزمی، از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی نیز تقدیر می‌شود. در این دوره جشنواره نوآوری […]

سالن همایش‌های صدا و سیما امروز میزبان برگزیدگان ۳ جشنواره فناوری است و قرار است با حضور رئیس جمهوری از برگزیدگان ۳ رویداد خوارزمی تجلیل به عمل آید.

به گزارش ادراک خبر، امروز همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره خوارزمی، از برگزیدگان جشنواره جوان خوارزمی نیز تقدیر می‌شود.

در این دوره جشنواره نوآوری و فناوری نیز اضافه شده که تقدیر از برگزیدگان این جشنواره نیز از دیگر برنامه‌های این رویداد به شمار می‌رود.

جشنواره بین‌المللی خوارزمی رویدادی برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآورانی است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به محلی روشن‌تر و امن‌تر می‌برند.

این جشنواره که بنیان آن در سال ۱۳۶۶ بنا نهاده شد، یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های علمی کشور محسوب می شود و اولین دوره آن در سال ۱۳۶۶ با ارائه طرح‌های ملی برگزار شد و در پنجمین دوره در سال ۱۳۷۰ با شرکت طرح‌های ملی و بین‌المللی برگزار شد و از دوره سیزدهم که در سال ۱۳۷۸ بوده است،  علاوه بر طرح‌های ملی و بین‌المللی طرح‌های ایرانیان مقیم خارج نیز به آن اضافه شد.

امروز سه‌شنبه ۹ اسفند ماه سی و ششمین دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی،  با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره در ۱۸ گروه تخصصی در خرداد ماه سال جاری منتشر شد.

برگزیدگان این دوره از جشنواره در بخش (طرح‌های توسعه‌ای) و ( پژوهش‌های بنیادی) هستند.

در این مراسم قرار است در بخش طرح‌های توسعه‌ای یک برگزیده در حوزه تخصصی مهندسی برق و یک برگزیده در گروه کامپیوتر و هوافضا مورد تقدیر قرار گیرند.

در بخش پژوهش‌های بنیادی نیز یک ایرانی مقیم سوئد در گروه تخصصی زیست فناوری، یک برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی نانو و برگزیده ایرانی مقیم چین در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

جشنواره جوان خوارزمی

بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی نیز از دیگر بخش های رویداد امروز ۹ اسفند است که فراخوان آن در فروردین ماه منتشر شد. طرح‌های ارسالی به این جشنواره در ۱۶ گروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفتند.

در این دوره از جشنواره در دو بخش طرح‌های کاربردی و پژوهش‌های بنیادی ۴ برگزیده انتخاب شدند.

در گروه تخصصی مهندسی مکانیک ۲ برگزیده و در گروه تخصصی مواد، متالورژی و انرژی‌های نو در زیرمجموعه بخش طرح‌های کاربردی یک برگزیده انتخاب شده است.

جشنواره نوآوری

برگزاری جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی از دیگر فعالیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران است که اولین جشنواره نوآوری و فناوری همزمان با جشنواره بین‌المللی خوارزمی و جوان خوارزمی برگزار می‌شود. در این جشنواره ۴ طرح توسط هیات داوران برگزیده شدند.

دوطرح برگزیده در گروه تخصصی مهندسی مکانیک، یک طرح در گروه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر و یک طرح در گروه تخصصی فناوری نانو است.

اولین جشنواره نوآوری و فناوری نیز امسال به برنامه‌های تجلیل از فناوران اضافه شده است .

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!