شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12148 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳ |
109 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس عباس تقدسی نژاد امروز در نشست خبری اظهار داشت: حوزه نمایشگاهی به واسطه نیاز صنعت کشور به ارائه خدمات بهینه به مخاطبان تخصصی و عام، صنعت مهمی است اما در این زمینه با یک خلاء جدی و فنی مواجه هستیم.   وی درباره برگزاری نمایشگاه […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس عباس تقدسی نژاد امروز در نشست خبری اظهار داشت: حوزه نمایشگاهی به واسطه نیاز صنعت کشور به ارائه خدمات بهینه به مخاطبان تخصصی و عام، صنعت مهمی است اما در این زمینه با یک خلاء جدی و فنی مواجه هستیم.  

وی درباره برگزاری نمایشگاه خودرو بیان داشت: تلاش شده تا شرایط بهینه‌ای در اختیار برگزارکنندگان این نمایشگاه قرار گیرد تا بعد از ۵ سال از توقف برگزاری این نمایشگاه، نمایشگاه شایسته‌ای برگزار شود. 

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب از برگزاری ۴۰ نمایشگاه در سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب خبر داد و گفت: تعامل بین تولید‌کنندگان و تامین کنندگان در صنعت خودرو از اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو است و این نزدیکی موجب هم افزایی مجموعه‌های مختلف در این بخش صنعتی می‌شود. 

تقدسی‌نژاد با بیان اینکه سایت نمایشگاهی شهر آفتاب از استانداردهای لازم برخوردار است، افزود: تحریم‌های اقتصادی تاثیرات خود را بر صنعت نمایشگاهی گذاشته و مشکلاتی را در بحث برگزاری بین‌المللی نمایشگاه به وجود آورده است اما در تلاش هستیم تا با استفاده از شیوه‌هایی مانند تهاتر نمایشگاهی بتوان از ظرفیت‌های سایر کشورها در این حوزه استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هدف گذاری انتقال کامل برگزاری نمایشگاه‌ها به محل نمایشگاه شهر آفتاب محقق نشده است؟ گفت: سیاست‌زدگی موجود در عرصه‌های اقتصادی مشمول نمایشگاه‌ها نیز شده است، تجربه برگزاری اولین نمایشگاه شهر آفتاب که با نمایشگاه کتاب انجام شد و به دلیل بارندگی و آب‌گرفتگی هجمه‌های زیادی را به این نمایشگاه وارد کرد و موجب شد تا این فضای منفی در مورد این نمایشگاه همچنان ادامه داشته باشد. 

در ادامه این نشست، علیرضا عاجزی مجری برگزار کننده نمایشگاه خودرو بیان داشت: بالغ بر ۲۵ شرکت تولید‌کننده خودرو در بخش‌های مختلف سواری و تجاری در نمایشگاه حضور خواهند داشت که اغلب این شرکت‌های خودروساز در بازار ایران فعالیت می‌کنند و محصولاتی برای ارائه خواهند داشت و برخی حتی با شرایط ویژه فروش در نمایشگاه حاضر خواهند شد. 

وی افزود: با توجه به منع واردات خودرو امسال فقط تولید کنندگان داخلی خودرو در نمایشگاه حضور خواهند داشت اما اکثر این تولید‌کنندگان با شرکای تجاری خارجی کار می‌کنند بنابراین شرکت‌های تولیدی خودرو با عنوان شرکت ایرانی در نمایشگاه حضور خواهند داشت اما شرکای آنها نیز در این نمایشگاه خواهند بود. 

عاجزی در مورد هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: با توجه به وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران از سال ۹۷ به بعد این تصور وجود داشت که صنعت خودرو ایران رو به افول برود اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال‌های اخیر با وجود اینکه برخی خطوط تولیدی شرکت‌های خودروساز متوقف شده بود، بسیاری از این خطوط به روال عادی بازگشته است بنابراین صنعت خودروی کشور طی دو – سه سال اخیر به دستاوردهای خوبی رسیده است که این نمایشگاه آماده ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های صنعت خودرو است. 

وی افزود: شرکت‌های حاضر در نمایشگاه خودرو امسال محصولات جدید خود را در این نمایشگاه معرفی می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود این شرکت‌ها در نمایشگاه مذکور ۱۲تا ۱۴ محصول جدید خود را  به بازار ایران معرفی می‌شود. 

عاجزی اظهار داشت: بازار و صنعت خودروی ایران همواره برای کشورهای تولیدکننده خودرو دارای اهمیت بوده است و حتی در دوران تحریم‌ها باز هم تولید‌کنندگان خارجی ارتباط کامل خود را با این بازار به طور کامل قطع نکرده‌اند و امید به بهبود شرایط دارند تا بتوانند دوباره سرمایه‌گذاری‌های خود را در بازار خودروی ایران  داشته باشند. حتی بعضی از خطوط تولید هنوز پابرجا و در انتظار راه‌اندازی مجدد است. 

وی افزود: نمایشگاه خودرو ایران با توجه به ظرفیتی ایران برای خودروسازان خارجی دارای اهمیت است و در سال ۹۷ نیز که این نمایشگاه برگزار شد تعدادی از کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند. 

مجری برگزارکننده نمایشگاه خودرو با اشاره به حمایت وزارت صمت از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه که از ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود در چهارچوب اهداف و برنامه‌های دولت در خصوص ارتقا کیفیت و کمیت صنعت خودرو خواهد بود ضمن اینکه نمایشگاه مذکور با مجوز وزارت صمت برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/ 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!