جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122260 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۹ |
99 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، عباس حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش، به بررسی روند کنونی و چشم‌انداز بورس در ۱۴۰۲ پرداخت و به بورسان گفت: تا زمانی که برخی ابهامات در اقتصاد کشور همچون بحث گاز و نرخ خوراک و سوخت کماکان برطرف نشده و شفاف سازی صورت […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، عباس حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش، به بررسی روند کنونی و چشم‌انداز بورس در ۱۴۰۲ پرداخت و به بورسان گفت: تا زمانی که برخی ابهامات در اقتصاد کشور همچون بحث گاز و نرخ خوراک و سوخت کماکان برطرف نشده و شفاف سازی صورت نگیرد، تلاطم و نوسان در بازار سرمایه وجود خواهد داشت.

حسنی افزود: برخی عوامل از جمله کاهش نرخ ارز بازار آزاد در کاهش قدرت تقاضای سهام بسیار اثرگذار است، اما ابهامات بودجه ۱۴۰۲ تاثیر بیشتری بر روند رشد بازار می‌گذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: اگرچه خبرهای منتشر شده در رابطه با بودجه سال آینده، خبرهای مثبتی قلمداد می‌شود، اما هنوز هیچکدام از این موارد قطعی نیست و این موضوع باعث شده است که سهامداران و فعالان بورس تهران با احتیاط حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش در ادامه به اهمیت دلار بازار آزاد و مرکز مبادله ارزی پرداخت و عنوان کرد که پیش‌بینی دلار برای سال آینده کشور امر بسیار سختی است چون نمی‌توان در مسائل اقتصادی و سیاسی، وضعیت پیش روی کشور را با قطعیت مورد بررسی قرار داد.

وی خاطرنشان کرد که بهتر است برای نرخ دلار فروش شرکت‌ها، سناریو بندی انجام داد. می‌توان نرخ ۴۰ هزار تومان را در تحلیل‌ها لحاظ کرد که البته این نرخ نیز با توجه به برخی اقداماتی که از سمت دولتمردان و سیاستگذاران صورت می‌گیرد، قطعی نیست.

حسنی در ادامه به دلیل جاماندگی بورس از دلار طی جهش ارزی اخیر پرداخت و اعتقاد داشت که بازار سهام اکثرا افزایش نرخ دلار را با یک فاصله در خود منعکس می‌کند و زمانی می‌توان اثر اصلی آن را مشاهده کرد که صورت‌های مالی شرکت‌ها تغییرات جدی نشان دهند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش معتقد بود که جاماندگی بورس از دلار جبران خواهد شد اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن مشخص کرد و این موضوع به پیش‌نیازهایی از جمله عدم دخالت‌ها و مصوبات نادرست نیاز دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به چشم‌انداز بورس ۱۴۰۲ و مولفه‌های اثرگذار بر آن پرداخت.

وی نرخ دلار، روند بازارهای جهانی و همچنین چشم‌انداز اقتصادی و سیاسی کشور را از مهم‌ترین عوامل می‌دانست و با این مسائل مسیر پیش روی بورس ۱۴۰۲ را سناریوبندی کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه ارزش آفرین کوروش معتقد است در سناریو خوشبینانه، سهام جاماندگی از دلار را جبران کرده و سپس همراه با آن حرکت می‌کند و در سناریو واقع‌بینانه نیز می‌توان یک بازدهی معقول و همراه با تورم را برای بورس در نظر گرفت؛ زیرا سهام در حال حاضر، ارزنده‌ترین کلاس دارایی برای سرمایه‌گذاری است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!