پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122264 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۳:۲۹ |
95 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

فرهاد رمضان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در رابطه با مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، اظهارکرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی می‌تواند موجب افزایش تمرکز و تحصص فعالیت فعالان بازارسرمایه در حوزه صنایع مختلف شود. او بیان کرد: نتایج عملکرد و کسب بازده این صندوق‌ها به مرور می‌تواند جهت گیری […]

فرهاد رمضان کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در رابطه با مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی، اظهارکرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری بخشی می‌تواند موجب افزایش تمرکز و تحصص فعالیت فعالان بازارسرمایه در حوزه صنایع مختلف شود.

او بیان کرد: نتایج عملکرد و کسب بازده این صندوق‌ها به مرور می‌تواند جهت گیری فعالان اقتصادی به سوی صنایع، برآورد از وضعیت بازار و بازدهی صنایع را ارتقا دهد.

این کارشناس ارشد بازارسرمایه گفت: صندوق‌های بخشی سبب افزایش رقابت تخصصی تحلیلگران در هر صنعت، می‌شود.

رمضان تصریح کرد: این صندوق‌ها با جهت دهی سرمایه فعالان به سمت صنایع هدف، می‌تواند ضمن حرفه‌ای‌تر شدن تحلیل‌ها صنایع جذاب و پیشران را مشخص کند.

او بیان کرد: نتایج بازدهی و جذب سرمایه در اینگونه صندوق‌ها می‌تواند به رتبه بندی صنایع در بخش‌های مختلف مانند بازدهی، جذب سرمایه، جریان آتی و .. کمک شایانی کند.

این کارشناس بازارسرمایه گفت: ویژگی منحصر به‌فرد صندوق‌های بخشی مربوط به تمرکز سرمایه‌گذاری بخش عمده منابع در یک صنعت بخصوص می‌شود. این صندوق به نیاز سرمایه‌گذارانی پاسخ می‌دهد که نسبت به سرمایه‌گذاری در یک صنعت مشخص، دیدگاه مثبتی دارند اما نسبت به انتخاب صحیح و بهینه نمادها دچار تردید هستند. این نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند بازدهی خوبی برای اشخاص غیرمتخصص ایجاد کند.

فرهاد رمضان در پایان تصریح کرد: در راستای حرفه‌ای‌تر شدن و عمق بخشیدن به معاملات صندوق‌های بخشی باید برای تمامی دارایی های ثابت و صنایع ایجاد شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!