جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12252 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳ |
104 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس،‌ گزارش عملکرد ۳۰ دستگاه اجرایی در صدور الکترونیک مجوزهای کسب و کار، حسب ماده تبصره ۴ از ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تا امروز دوشنبه تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱،‌ به این شرح است. از مجموع دستگاه‌های اجرایی تا کنون […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس،‌ گزارش عملکرد ۳۰ دستگاه اجرایی در صدور الکترونیک مجوزهای کسب و کار، حسب ماده تبصره ۴ از ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تا امروز دوشنبه تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱،‌ به این شرح است.

از مجموع دستگاه‌های اجرایی تا کنون ۳۰ دستگاه، صدور مجوزهای خود را به صورت الکترونیکی انجام داده‌اند که از این میان،‌ هشت دستگاه همه مجوزهای خود را به صورت الکترونیکی صادر می‌کنند. شامل:‌ وزارت کار، مشاغل خانگی فرهنگی با ۱۲۸ مجوز،‌ وزارت کار مشاغل خانگی میراث با ۱۵۵ مجوز،‌ وزارت کار مشاغل خانگی جهاد کشاورزی با ۳۰ مجوز،‌ وزارت کار مشاغل خانگی صنعت با ۶۹ مجوز، صدا و سیما با ۱۰ مجوز، وزارت نفت با ۵ مجوز، سازمان ملی استاندارد با ۵ مجوز، وزارت آموزش و پروش با ۲ مجوز.

هفت دستگاه از ۳۰ دستگاه یاد شده هنوز به پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار متصل نشده‌اند.

در تبصره ۴ از ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است:‌ «هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» موضوع تبصره (۳) این ماده، موظف است ظرف مدت حداکثر سه ماه پس از ابلاغ این قانون شرایط صدور مجوزهای کسب و کار را به تفکیک هر کسب و کار در پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار منتشر کند.

جزئیات گزارش عملکرد دستگاه‌ها در صدور الکترونیک مجوزهای کسب وکار  (تبصره۴ ماده۷) به این شرح است:

شهرداری‌ها، سازمان نظام پزشکی، وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، کانون کارشناسان رسمی، کانون مترجمان رسمی، وزارت امور خارجه، اتاقهای ایران و تعاون، قوه قضائیه از جمله دستگاه‌های باقی مانده‌ای هستند که در فاز دوم صدور الکترونیک مجوزهای کسب و کار (بهار ۱۴۰۱) به پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار متصل خواهند شد.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!