جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 122590 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱:۲۲ |
128 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک نیوز ، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بامداد پنجشنبه گفت که دولت دمشق، مرزهای جدید روسیه بعد از پیوستن ۴ منطقه دیگر از شرق و جنوب اوکراین به این کشور را قبول دارد. اسد که برای دیدار با مقام‌های روسی به مسکو سفر کرده، در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» توضیح داد: «البته […]

به گزارش ادراک نیوز ، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه بامداد پنجشنبه گفت که دولت دمشق، مرزهای جدید روسیه بعد از پیوستن ۴ منطقه دیگر از شرق و جنوب اوکراین به این کشور را قبول دارد.

اسد که برای دیدار با مقام‌های روسی به مسکو سفر کرده، در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» توضیح داد: «البته که می‌گویم این‌ها (مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا) سرزمین‌های روسیه هستند، حتی اگر جنگ رخ نداده باشد، این‌ها از نظر تاریخی سرزمین‌های روسیه هستند».

وی با بیان اینکه دولت سوریه این مناطق را حتی قبل از پیوستن به فدراسیون روسیه نیز بخشی از خاک این کشور می‌دانست، اظهار داشت که این موضع مبتنی بر واقعیت‌های تاریخی است.

رئیس جمهور سوریه در این‌باره تصریح کرد: «این موضوع از همان ابتدا برای ما روشن بود و ما در موضع خود تزلزل نخواهیم کرد. موضع سوریه روشن و در عین حال قاطع است، ما این موضوع را نه تنها به‌خاطر دوستی با روسیه بلکه به‌خاطر اینکه این سرزمین‌ها بخشی از خاک روسیه هستند، قبول داریم».

اسد در این مصاحبه که بخشی از آن بامداد پنجشنبه منتشر شده، افزود: «فکر می‌کنم [این مناطق] در زمان لنین، شاید حدود ۱۰۰ سال پیش به اوکراین تحویل داده شدند. شهروندان روسیه در آنها زندگی می‌کنند و حقایق میدانی نشان می‌دهد که این‌ها سرزمین روسیه است. ما به این موضع معتقد هستیم».

وی در ادامه خاطرنشان کرد که کشورهای غربی به رهبری آمریکا، جنگ جهانی سوم را به دست نازی‌ها در اوکراین به راه انداخته است.

به نوشته ریانووستی، رئیس جمهور سوریه توضیح داد: «من معتقدم که جنگ جهانی سوم در جریان است، اما شکل آن متفاوت است. منظورم این است که قبلا جنگ‌های جهانی، به شکل سنتی بودند. ارتش چند کشور علیه نیروهای چند کشور دیگر وارد عمل می‌شدند».

اسد درباره وضعیت کنونی جنگ جهانی تصریح کرد: «اکنون هم این وضعیت وجود دارد، اما به دلیل وجود سلاح‌های مدرن، به‌ویژه سلاح‌های اتمی، یک نیروی بازدارنده از جنگ سنتی وجود دارد، بنابراین جنگ‌ها به سمت جنگ‌های نیابتی می‌روند».

وی در این گفتگو افزود: «زلنسکی اکنون به نمایندگی از غرب با ارتش نازی خود به جنگ می‌پردازد. همان‌طور که تروریست‌ها، ارتش‌هایی هستند که به نمایندگی از غرب در سوریه و سایر مناطق عمل می‌کنند».

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید