شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123126 |
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ |
103 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با اراده جدی تهران و ریاض برای افزایش تعاملات، ایجاد اتاق بازرگانی ایران و عربستان در دستورکار است وسازمان توسعه تجارت در حال تهیه نقشه راه توسعه روابط اقتصادی با عربستان است که نهایی خواهد شد. به گزارش ادراک خبر  سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره […]

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با اراده جدی تهران و ریاض برای افزایش تعاملات، ایجاد اتاق بازرگانی ایران و عربستان در دستورکار است وسازمان توسعه تجارت در حال تهیه نقشه راه توسعه روابط اقتصادی با عربستان است که نهایی خواهد شد.

به گزارش ادراک خبر  سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره احتمال تأسیس اتاق بازرگانی ایران و عربستان گفت: در سال‌های گذشته ۷ کمیسیون مشترک بین ایران و عربستان را برگزار کردیم و ۲۰ سند همکاری و تجاری بین دو کشور مبادله شده است. خاندوزی افزود سقف تعاملات اقتصادی رکورد ۸۰۰ میلیون دلار را ثبت کرده و با توجه به اراده جدی دو طرف برای افزایش تعاملات، مسئله اتاق بازرگانی ایران و عربستان در دستورکار است و سازمان توسعه تجارت در حال تهیه نقشه راه توسعه روابط اقتصادی با عربستان است که نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق هدفگذاری انجام شده و ظرفیت‌ها، در گام اول، احیای روابط تا یک میلیارد دلار است.
خاندوزی عنوان کرد: در برخی سال‌های گذشته تبادل تجاری صفر را با عربستان داشته ایم و سال گذشته ۱۵ میلیون دلار صادرات داشتیم و واردات نیز انجام نمیگرفت و امیدواریم میزان تعامل یک میلیارد دلار در گام اول به سرانجام برسد. وزیر اقتصاد گفت بنده اواخر اردیبهشت ماه به عربستان سفر خواهم داشت و امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های کشورمان استفاده کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید