چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123756 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳ |
154 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: صادرات داروهای بیماران خاص و صعب العلاج ایرانی متوقف شده است و این داروها به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود. به گزارش ادراک خبر؛ خانم هاله حامدی فر در نشست خبری با موضوع «تولید دارو» گفت: بحث هزینه دارو با قیمت آن مخلوط شده است. هر دولتی […]

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت: صادرات داروهای بیماران خاص و صعب العلاج ایرانی متوقف شده است و این داروها به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

به گزارش ادراک خبر؛ خانم هاله حامدی فر در نشست خبری با موضوع «تولید دارو» گفت: بحث هزینه دارو با قیمت آن مخلوط شده است. هر دولتی می‌تواند بر اساس سیاست‌هایش هزینه‌های دارویی مردم خودش را تأمین کند و این امر ربطی به قیمت دارو ندارد. مشکل این است که دولت آن بخشی را که باید به دوش بکشد بر عهده صنعت می‌گذارد.

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی افزود: دغدغه‌ افزایش قیمت دارو را برای مردم نداریم اما حمایت ها نباید روی دوش صنعت داروسازی باشد و دولت باید خودش هزینه آن را بپردازد. گویی یک دولت حامی مردمی داریم که نمی‌خواهد قیمت دارو بالا رود و صنعتی داریم که می‌گوید باید قیمت دارو بالا رود، اصلا چنین چیزی درست نیست.حقظ منافع مردم ربطی به قیمت دارو ندارد و دولت باید این حمایت را انجام دهد.

خانم حامدی فر گفت: در تمام سال‌های اخیر شعار ما تقویت تولید بوده است و به این نتیجه رسیدیم که بخش خصوصی مشکل مردم را مرتفع کرده است. تولید داروهای دانش‌بنیان که اغلب داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند نیز تولید می شود.

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی افزود: داروی بیماران خاص اغلب یک یا دو تولیدکننده در کشور دارد و تولید‌کننده نمی‌تواند به محض زیان ده شدن تولید را کنار بگذارد و در عین حال به صورت فوریتی هم قابل تأمین نیست.

خانم حامدی فر گفت: برای صادرات باید محصول تولید شده در کشور مقصد ثبت شود و گاهی ۲ تا ۶ سال ثبت آن زمان می‌برد و اینکه دارو را در بازار کشور دیگری معرفی کنیم، بسیار هزینه و زمان بر است و در شرایط کنونی که تأمین داروهای داخل دچار چالش شده، صحبت کردن از صادرات دارو خیال پردازی است.

رئیس کمیته صادرات سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: هرچند کشور ما در صنایع دارویی فرصت‌های خوبی برای صادرات دارد اما صادرات داروی بیماران خاص و صعب العلاج ایرانی متوقف شده است و این داروها به کشورهای اطراف قاچاق می‌شود و صادراتی که به ۱۷۰ میلیون دلار رسیده بود به ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید