جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123905 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ |
62 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

مدیر کل صمت اذربایجان غربی گفت: با سرمایه گذار ۵۰۰ میلیون یورویی کنسرسیومی از شرکتهای داخلی ، بزودی عملیات بهره برداری از معدن تیتان ارومیه، بزرگترین طرح سرمایه گذاری آذربایجان غربی آغاز می شود. به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معدن تیتان ارومیه به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری آذربایجان غربی […]

مدیر کل صمت اذربایجان غربی گفت: با سرمایه گذار ۵۰۰ میلیون یورویی کنسرسیومی از شرکتهای داخلی ، بزودی عملیات بهره برداری از معدن تیتان ارومیه، بزرگترین طرح سرمایه گذاری آذربایجان غربی آغاز می شود.

معدن تیتان ارومیه؛ تامین کننده نیمی از نیاز کشوربه گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ معدن تیتان ارومیه به عنوان بزرگترین طرح سرمایه گذاری آذربایجان غربی عملیات اجرایی ان به زودی اغاز شد.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : پس از دستور استاندار آذربایجان غربی برای تسریع در تعیین تکلیف طرح سرمایه گذاری این معدن هفته قبل تفاهم نامه سرمایه گذاری، ۳ شرکت بزرگ صنعتی و‌معدنی کشور در قالب یک کنسرسیوم به همراه شرکت دارنده پروانه بهره برداری در تهران به امضا رسید.

سرتیپی افزود: براساس این تفاهم نامه سرمایه گذاران در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون یورو برای استخراج و احداث کارخانه استحصال هزینه خواهند کرد و در سالهای آینده این سرمایه گذاری نسبت به پیشرفت طرح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخمینی این معدن ۵۶ میلیون تن با عیار ۶ درصد است گفت: این میزان ذخیره معدنی تیتان در ۲۵ سال استخراج خواهد شد.

مدیر کل صمت آذربایجان غربی افزود: در ۵ سال اول ۱۴۰ هزار تن در ۵ سال دوم ۲۱۰ هزار تن و در ۱۵ سال آخر هر سال ۲۸۰ هزار تن تیتان از معدن قره آغاج استخراج خواهد شد.

سرتیپی اظهار کرد: با اجرای این طرح معدنی ۱ هزار و‌۵۰۰ نفر مشغول بکار خواهند شد و با اجرای طرحهای پایین دست میزان اشتغال بالاتر خواهد رفت .

وی از آغاز عملیات اجرایی این طرح در کمتر از ۲ ماه آینده خبر داد و‌گفت:تمام مقدمات کار فراهم شده است و طبق توافق بزودی تجهیز کارگاه برای استخراج تیتان و‌احداث کارخانه استحصال صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر نیاز به تیتان در کشور برای استفاده در صنایع هوا فضا ،کاغذ سازی ،پلاستیک سازی،رنگ سازی،سرامیک و‌جوهر سازی ۱۴۰هزار تن در سال است که برای واردات آن ۶۰۰ ملیون دلار ارز از کشور خارج میشود

. با راه اندازی معدن تیتان ارومیه بیش از نیمی از نیاز تیتان کشور تامین خواهد شد

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید