پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 123988 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۳۶ |
138 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی نخستین بیمار قطعی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سال جاری در استان و بستری شدن او برای طی مراحل درمان خبر داد. به گزارش ادارک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمد جعفرزاده با بیان اینکه این بیماری در یک مرد ۲۶ […]

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی نخستین بیمار قطعی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در سال جاری در استان و بستری شدن او برای طی مراحل درمان خبر داد.

به گزارش ادارک خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر محمد جعفرزاده با بیان اینکه این بیماری در یک مرد ۲۶ ساله با سابقه تماس با دام و گزش کنه، مشاهده شده و هم اکنون بستری و در حال طی مراحل درمان است، افزود: تب کریمه کنگو بیماری خطرناک مشترک انسان و حیوان است که همه ساله با شروع فصل گرما و فعالیت کنه‌ها و اغلب در افراد در معرض تماس با دام، خون و ترشحات حیوان آلوده یا افراد مورد گزش قرار گرفته توسط کنه، مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: یکی از روش‌های انتقال این بیماری، گزش با کنه هیالوما است که در صورت مشاهده، نباید این کنه‌ها با دست له شوند.
رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل افزود: خرید گوشت باید از قصابی‌های معتبر صورت بگیرد و از خرید و استفاده از گوشت‌هایی که در کنار جاده‌ها، کشتار و عرضه می‌شوند و همچنین ذبح دام در منزل، جداً خودداری شود.
دکتر جعفرزاده با اشاره به اینکه انجماد گوشت سبب از بین رفتن ویروس CCHF یا تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نمی‌شود، هشدار داد: گوشت‌های مشکوک باید به مدت ۲۴ ساعت و جگر، کلیه و قلب به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه یخچال نگهداری شده و از مصرف بلافاصله گوشت‌های تازه خودداری شود.
وی از هم استانی‌ها خواست در صورت بروز علائم اولیه سرماخوردگی نظیر تب، لرز، آبریزش از بینی، درد بدن یا مشاهده خونریزی غیرعادی متعاقب تماس با دام و یا گزش کنه، بلافاصله به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید