پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124003 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱:۴۶ |
73 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: گرنت‌های پژوهشی برای اساتید در نظر گرفتیم، گرنت آغاز سقف حمایتی، تا ۶۰۰ میلیون تومان و گرنت استقرار به فارغ التحصیلان، ۳۰۰ میلیون تومان است. به گزارش ادراک خبر، به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، علی […]

معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: گرنت‌های پژوهشی برای اساتید در نظر گرفتیم، گرنت آغاز سقف حمایتی، تا ۶۰۰ میلیون تومان و گرنت استقرار به فارغ التحصیلان، ۳۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش ادراک خبر، به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، علی جعفریان دهکردی معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌وگوی زنده تلفنی با برنامه روزنه رادیو گفتگو در خصوص حمایت‌های این نهاد از محققان و اساتید جوان توضیح داد: برنامه‌های حمایتی صندوق از مدت‌ها پیش در حال اجرا و انجام است و این حمایت‌ها شمال حمایت از طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و پسادکتری، ارائه کرسی جوان و کرسی پژوهشگران برجسته نیز می‌شود. همچنین، اعطای گرنت نیز در این صندوق در انواع مختلف انجام می‌شود و گرنت آغاز و استقرار، ویژه اساتید جوانی است که به تازگی در دانشگاه‌ها به عنوان عضو هیئت علمی مشغول به فعالیت هستند و فارغ‌التحصیلان ۵۰ یا ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند.

وی در ادامه گفت: این طرح بدین شکل اجرایی می‌شود که اساتید و پژوهشگران جوان، بودجه‌ای را از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برای آغاز فعالیت‌های خودشان در راستای تجهیز آزمایشگاه و تأمین مواد اولیه مورد نیاز دریافت می‌کنند چرا که دانشگاه‌ها تنها گوشه و بخشی از امکانات را دارند و اساتید نیازمند حمایت‌هایی هستند که در آغاز فعالیت‌های خودشان بتوانند امکانات لازم برای تحقیق و پژوهش را فراهم کنند.

جعفریان تصریح کرد: ما در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گرنت‌های پژوهشی را برای این اساتید در نظر گرفتیم و برای گرنت آغاز سقف حمایتی، تا ۶۰۰ میلیون تومان و برای ۲ سال است. برای گرنت استقرار که به فارغ التحصیلان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان تعلق می‌گیرد، ۳۰۰ میلیون تومان، سقف حمایتی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص امکان دسترسی به موارد پژوهش شده در این صندوق توضیح داد: تمامی طرح‌های پژوهشی انجام شده در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از ۲۰ سال گذشته در وبگاه data. insf.org در دسترس است و یکی از برنامه‌ها و اهداف این بوده است که دستاورد‌های پژوهشگران در دسترس افراد و سایر نهاد‌های فعال در زیست بوم فناوری قرار بگیرد و بدین ترتیب چه از طریق حمایت‌های صندوق و چه از طریق سایر نهاد‌ها، شاهد پیشرفت تحقیقات علمی و تبدیل آن به محصول باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از آنجا که در دانشگاه‌ها با محدودیت بودجه مواجه هستیم، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور این ظرفیت را دارد که در سال جاری با بودجه مناسب و قابل توجهی که در اختیار دارد از فعالیت محققان حمایت کند؛ لذا از پژوهشگران و محققان می‌خواهیم طرح‌های خود را به سامانه صندوق ارسال کنند تا از ظرفیت به وجود آمده، بهره ببرند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید