جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124108 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ |
54 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت این کشور تسلیحاتی را که قابلیت شلیک به روسیه را داشته باشد به اوکراین نخواهد داد. به گزارش ادراک خبر؛ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که این کشور تسلیحاتی را که قابلیت شلیک به روسیه را داشته باشد به اوکراین ارسال نخواهد کرد. وی که در مصاحبه […]

ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت این کشور تسلیحاتی را که قابلیت شلیک به روسیه را داشته باشد به اوکراین نخواهد داد.

به گزارش ادراک خبر؛ «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که این کشور تسلیحاتی را که قابلیت شلیک به روسیه را داشته باشد به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

وی که در مصاحبه با شبکه تلویزیونی TF1 این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «پاریس سلاح‌هایی را که به کی‌یف این امکان را می‌دهد به روسیه حمله کرده یا به خاک روسیه برسد، نخواهد داد».

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت این امکان وجود دارد که آموزش خلبانان اوکراینی از سوی ارتش فرانسه همین الان آغاز شود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع رسانه‌ای روز دوشنبه اعلام کردند که فرانسه آماده ارسال جنگنده به اوکراین برای نبرد با روسیه نیست.

به گزارش وبگاه شبکه «راشاتودی» به نقل از «پولیتیکو» دولت فرانسه معتقد است که گفت‌و‌گو در مورد تحویل جنگنده به اوکراین زود است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اواخر روز یکشنبه در سفری غیرمنتظره به پایتخت فرانسه، با «امانوئل» ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار کرد. پس از یک شام سه ساعته، ماکرون و زلنسکی بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن جزئیات برنامه‌های پاریس برای «آموزش و تجهیز ارتش اوکراین تشریح شد. ماکرون در دیدار با  زلنسکی  متعهد شد که ده‌ها خودروی زرهی دیگر را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

پولیتیکو به نقل از یک مقام دفتر ریاست جمهوری فرانسه نوشت، آنچه اوکراین فعلا به آن نیاز دارد تجهیزات جنگی، خودروهای زرهی، تانک‌ها و توپخانه است. علاوه بر این، پاریس به درخواست‌های کی‌یف برای تامین بیشتر سامانه‌های دفاع هوایی توجه خواهد کرد.

این مقام فرانسوی در پاسخ به این سئوال که آیا فرانسه در حال بررسی ارسال جنگنده به اوکراین است، این موضوع را «کمی زود» خواند و تاکید کرد که در حال حاضر باید روی عملیات زمینی و پدافند هوایی تمرکز شود.

کارشناسان امور هوانوردی بر این باورند که اگر اوکراین حتی جنگنده‌های« اف-۱۶» را از ایالات متحده دریافت کند، این جت‌ها چندان دوام نخواهند آورد و روسیه به راحتی آن‌ها را هدف قرار می‌دهد.

به گفته کارشناسان هوانوردی ،جنگنده اف-۱۶ آنقدر شکننده است که به پایگاه‌های هوایی ویژه نیاز دارد و این پایگاه‌ها می‌توانند توسط روسیه شناسایی و هدف قرار گیرند. به گفته کارشناسان نظامی، روسیه با کمک ماهواره‌های خود هرگونه تردد هوایی اوکراین را با دقت زیر نظر دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید