جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12421 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۳ |
120 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

پانزدهمین اجلاس کنواسیون سازمان ملل متحد در باب مبارزه با بیابان زایی روز دوشنبه در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج آغاز شد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از ابیجان، پانزدهمین اجلاس کنواسیون سازمان ملل متحد در باب مبارزه با بیابان زایی روز دوشنبه در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج آغاز شد. بیش از پنج […]

پانزدهمین اجلاس کنواسیون سازمان ملل متحد در باب مبارزه با بیابان زایی روز دوشنبه در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج آغاز شد. به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از ابیجان، پانزدهمین اجلاس کنواسیون سازمان ملل متحد در باب مبارزه با بیابان زایی روز دوشنبه در ابیجان پایتخت اقتصادی ساحل عاج آغاز شد. بیش از پنج هزار نفر از ۱۹۶ کشور جهان در این اجلاس گردهم آمده اند تا برای توفق روند بیابان زایی در جهان چاره اندیشی کنند.به گزارش سازمان ملل متحد، هم اکنون ۴۱ درصد زمین‌ها در جهان غیر قابل کشت اند و هر ساله ۱۲ میلیون هکتار زمین در جهان، معادل مساحت بلژیک، از بین می‌رود. تنها در آفریقا سالانه ۴ میلیون هکتار زمین‌های قابل کشت به علت پیشروی کویر غیر قابل کشت می‌شود. کشور‌های غرب آفریقا مانند بورکینافاسو، مالی و نیجر از جمله قربانیان اصلی این وضعیت وخامت بار هستند. خانم صفیاتو هماهنگ کننده سازمان‌های مردم نهاد حوزه توسعه پایدار در نیجر به خبرنگار صدا و سیما گفت: کشور من نیجر از قربانیان اصلی بیابان زایی و خشکسالی است. همین الان سه میلیون نفر در نیجر در معرض قحطی قرار دارند. دولت هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد، اما آنچه می‌تواند این روند منفی را معکوس کند، جامعه بین الملل است که با اجرای کامل قطعنامه‌های سازمان ملل و کنوانسیون‌های بین المللی میسر می‌شود. چه فایده دارد مرتب اجلاس برگزار کنیم و مصوبات آن را اجرا نکنیم. ایران نیز از کویرزایی و خشکسالی در امان نیست. امیرحسین نیک بین سفیر جمهوری اسلامی ایران در ساحل عاج و نماینده کشورمان در اجلاس ابیجان می‌گوید: در اینجا موضوعاتی مانند بیابان زایی، بحث خشکسالی و مشکلاتی از این دست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی در بخش دیگری درباره شرایط کشور خودمان افزود: وقتی ترکیه در سرشاخه‌های دجله سد می‌زند، کشور‌های پایین دست مانند ایران و عراق دچار کم آبی و در نتیجه خشکسالی می‌شوند و مشکلاتی برای کشاورزی و محیط زیست و این مشکل اخیر ریزگرد‌ها که هر ساله در خوزستان شاهد آن هستیم، به وجود می‌آید. اجلاس ابیجان فرصت خوبی است که ما بتوانیم صحبت کنیم و تلاش نماییم این روند را کند و متوقف سازیم. کارشناسان عقیده دارند برای مقابله با پیشروی کویر راه حل‌هایی نیز وجود دارد. ساخت دیوار سبز صد میلیون هکتاری در مسیر هشت هزار کیلومتری در آفریقا از سنگال تا جیبوتی تا سال ۲۰۳۰ یکی از این راه حل هاست که در اجلاس ابیجان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!