چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124233 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ |
63 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

بهره گیری از هوش مصنوعی در پیشرفت صنعت، تدوین نقشه راه اقتصادی کشور و راه کار‌های کاهش نرخ تورم از مهم ترین موضوعات سخنرانی محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در سمنان بود. به گزارش ادارک؛ محسن رضایی در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال  استان که با حضور استاندارسمنان، معاونان استاندار […]

بهره گیری از هوش مصنوعی در پیشرفت صنعت، تدوین نقشه راه اقتصادی کشور و راه کار‌های کاهش نرخ تورم از مهم ترین موضوعات سخنرانی محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در سمنان بود.

به گزارش ادارک؛ محسن رضایی در جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال  استان که با حضور استاندارسمنان، معاونان استاندار ،مدیران دستگاههای اجرایی و بخش خصوص برگزار شده بود ، با تشریح سیر بیش ازیکصد ساله ی مجاهدت مردم در تشکیل و پیروزی انقلاب گفت :  انقلاب با پشتوانه ی دین ومردم سالاری شاهکار بزرگ الهی بدست امام خمینی (ره) شکل گرفت و باید از این فرصت با کارآمدی و عمل گرایی استفاده کرد.

وی  با اشاره به  بهره گیری از هوش مصنوعی در پیشرفت صنعت گفت : هم اکنون در کشورهای توسعه یافته صنعتی شدن از مواد خام ،تجهیزات ، ماشین آلات ومحصولات به موج جدیدی صنعتی شدن دانایی با اتکا به هوش مصنوعی انتقال یافته است.

معاون اقتصادی رییس جمهور به موضوع استعمار جدید به دست ابرقدرتان جهان اشاره کرد و گفت : ۷ کشور ابرقدرت جهان بدنبال این هستند که با کنترل توسعه ی هوش مصنوعی این قدرت را به استعمار خود درآورند.

محسن رضایی با اشاره به تنظیم سند نقشه راه اقتصادی در شورای هماهنگی سران اقتصادی کشور گفت : این سند براساس دیدگاه اصلاح نظام بانکی،جهش اقتصادی  و افزایش تجارت ، ارتباط صنایع ، ارتقای سیاست های سرمایه گذاری  با هدف پیشرفت تولید و صنعت در حال تدوین است که در نهایت با تایید مقام معظم رهبری به عنوان  نقشه راه اقتصادی کشور مصوب خواهد شد.

وی نقدینگی وسیع حاصل از فروش نفت و تحریم ها را علت اصلی افزایش نرخ تورم در کشور برشمرد وافزود : دیر رسیدن کالابه بازار، احتکار و قیمت گذاری خلاف واقع از دیگر عوامل درونی در افزایش نرخ تورم است که با سیاست های پولی و گشایش های بین المللی و کنترل قیمت ها می توان از افزایش نرخ تورم در کشور جلوگیری کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر شفافیت بازار در بورس کالا و قطع دست واسطه گران در بازار خریداران و فروشندگان گفت : بازار سالم و قاعده مند نیاز به قیمت دستوری از سوی دولت ندارد  و کشور را نمی توان از این راه اداره کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید