پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 124235 |
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷ |
56 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تاکنون بیش از ۶ هزار خدمت درمانی به زائران ارائه شده که بیشترین مراجعات به دلیل کم‌آبی بدن، علائم کوفتگی، سرماخوردگی، فشار و قندخون و ناراحتی قلبی بوده است. به گزارش ادارک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اطلاعیه […]

از روز سوم خرداد و همزمان با اعزام حجاج ایرانی به عربستان تاکنون بیش از ۶ هزار خدمت درمانی به زائران ارائه شده که بیشترین مراجعات به دلیل کم‌آبی بدن، علائم کوفتگی، سرماخوردگی، فشار و قندخون و ناراحتی قلبی بوده است.

به گزارش ادارک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ اطلاعیه مرکز پزشکی حج و زیارت این جمعیت در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به حجاج در کشور عربستان و مهمترین توصیه‌ها به زائرانی که به این سفر معنوی مشرف می‌شوند، به شرح زیر است:

۱-از روز سوم خردادماه و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۱۲ خرداد، در مجموع ۶۱۵۸ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز هلال احمر در مکه و مدینه به حجاج ارائه شده است.

۲- در ۹ روز گذشته، ۲۲۰۰ مورد ویزیت عمومی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی و ۱۰۸ مورد نیز ویزیت پزشکان متخصص برای حجاج انجام شده است.

۳-در این مدت ۱۰ مورد بستری اورژانس، ۱۴۷۰ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مدینه و مکه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

۴- تعداد نسخ درمانگاه‌ها و داروخانه بیمارستان برای حجاج از روز سوم خردادماه ۲۲۲۴ مورد بوده و ۱۴۵ مورد نیز خدمات امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شده است.

۵- در حال حاضر ۲ زائر ایرانی در بیمارستان سعودی و بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه بستری هستند.

۶-بیشترین علل مراجعه زائران برای کنترل فشار و قندخون، بیماری‌های قلبی و علائم کوفتگی بدن و سرماخوردگی بوده و دلیل عمده مشکلات به وجود آمده، دمای بالای هوا و تعریق زیاد زائران، پیاده‌روی طولانی در طول روز و در گرمای هوا و سپس استراحت زائران در مقابل کولر‌های گازی بوده است.

۷- زائرانی که هنوز اعزام نشده اند حتما لباس خنک نخی با رنگ روشن همراه داشته باشند. زیرا دمای هوای عربستان بسیار بالاست. همچنین حجاج از تردد در آفتاب خودداری کنند و زیارت خود را در صبح زود و شب‌ها انجام دهند تا به مشکل گرمازدگی دچار نشوند.

۸-زائران در صورت گرمازدگی، استراحت کنند، مایعات مصرف کنند، در محیط خنک قرار بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید