شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12533 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۱۲ |
87 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا از استانداری خراسان رضوی؛ محمد شفیعی دوشنبه‌شب در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل آباد افزود: در اجرای طرح هادی روستایی، خراسان رضوی از میانگین کشوری عقب تر است. وی گفت: پس از بازنگری و تهیه زمین، نوبت به تسهیلات می‌رسد که به محض ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی […]

به گزارش ایرنا از استانداری خراسان رضوی؛ محمد شفیعی دوشنبه‌شب در همایش شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل آباد افزود: در اجرای طرح هادی روستایی، خراسان رضوی از میانگین کشوری عقب تر است.
وی گفت: پس از بازنگری و تهیه زمین، نوبت به تسهیلات می‌رسد که به محض ابلاغ تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی و با کمک آورده مردم، موضوع تامین زمین مسکن روستاییان حل خواهد شد.
شفیعی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ روستای دارای دهیاری در خراسان رضوی وجود دارد که در بسیاری از آنها مرحله اول و دوم طرح هادی اجرا شده و البته برخی هنوز در مرحله اول به سر می‌برند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: امروزه روستاها از حالت تولیدی بودن درآمده و شبیه به شهرهای کوچک شده اند که از این رو موضوع اشتغال نیز در آنها کمرنگ شده است.
شفیعی گفت: اشتغال، نابرابری هزینه‌ و درآمد روستاییان و زیرساخت‌های زندگی باعث مهاجرت از روستاها به شهرها شده است، زمانی که درآمد یک روستایی از هزینه‌کردش بیشتر شود؛ می تواند از مهاجرت آنان جلوگیری کند.
وی ادامه داد: مدیران شهرستانی باید برای جذب اعتبارات از نهادهای دولتی و حاکمیتی تلاش کنند تا سبب توسعه روستاها و در نهایت شهرستان های خود شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!