جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12615 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ |
81 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد. احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه توضیحاتی را در رابطه با […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس، نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برگزار شد.

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ضمن اعلام این خبر افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه توضیحاتی را در رابطه با روابط ما با کشورهای همسایه ارائه کرد.

وی گفت: آقای امیرعبداللهیان توضیحاتی را در بحث مسائل و مشکلات با بعضی از همسایه‌ها درباره آب‌های مرزی عنوان کرد که ما و ترکیه بنا به منافع‌مان عضویتی در کنوانسیون مربوط به حقابه‌ها نداریم.

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت:‌ در حوزه آب‌های غرب کشور ما تنها باید بر قرارداد ۱۹۷۵ ایران و عراق تکیه کنیم و کار را از این طریق با همسایه غربی‌مان عراق مورد پیگیری قرار دهیم.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد:‌ آقای امیرعبداللهیان همچنین عنوان کرد در مورد آب‌ های شرقی و رودخانه هیرمند باید کار را بر اساس قرارداد سال  ۱۳۵۱ ایران و افغانستان که حقابه ایران از رودخانه هیرمند در آن قرارداد مشخص شده باید پیگیری شود.

وی افزود:‌ وزیر امور خارجه عنوان کرد ما پیگیری‌هایی در بحث حقابه خود از رودخانه هیرمند داشته‌ایم و حتی حاضر به لایروبی هیرمند با هزینه خودمان شده‌ایم اما دولت افغانستان همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!