جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12696 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳ |
72 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از آِغاز به کار پیشخوان مالکیت فکری خبر داد و گفت: این پیشخوان پاسخی به نگرانی جوانان برای ثبت ایده‌ها است. به گزارش ادراک خبر، محمدحسین ایمانی خوشخو امروز در نشست سراسری “مالکیت فکری پارک‌های علم و فناوری” که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار […]

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از آِغاز به کار پیشخوان مالکیت فکری خبر داد و گفت: این پیشخوان پاسخی به نگرانی جوانان برای ثبت ایده‌ها است.

به گزارش ادراک خبر، محمدحسین ایمانی خوشخو امروز در نشست سراسری “مالکیت فکری پارک‌های علم و فناوری” که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اعلام کرد: نمی‌توانیم دانش، فناوری، خلاقیت و تشویق ورود جوانان به حوزه نوآوری را داشته باشیم و آرامش فکری آنها فراهم نشود و به مسائل مالکیت فکری بی‌توجه باشیم.

وی با بیان اینکه در این راستا سازمان جهانی مالکیت فکری تشکیل شد، ادامه داد: با ایجاد سازمان مالکیت فکری در جهان، روزی به آن اختصاص داده شد و امروزه همه دولت‌ها به دنبال تحقق این قضیه هستند.

ایمانی خوشخو با بیان اینکه در  حال حاضر ایده‌پردازان ایرانی نمی‌دانند ایده‌ها را چگونه به ثبت برسانند تا محرمانگی آنها حفظ شود، خاطرنشان کرد: امسال سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) بر قشر جوان تاکید کرده است و ما نیز در ایران باید مساله مالکیت فکری را ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: اکنون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس معاونت فناوری به طور جدی به این مساله پرداخته است.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، افزود: در جلساتی که در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تشکیل دادیم، نسبت به راه‌اندازی  دفتری ویژه پیرامون این مساله اقدام کردیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه گرچه هم‌اکنون دستگاه‌های مختلف به این مساله ورورد پیدا کرده‌اند، اما یکپارچگی و هماهنگی میان آنها کمتر دیده می‌شود.

ایمانی خوشخو تصریح کرد: امیدواریم از دل این همایش‌ها و نشست‌ها فرایندی را طراحی کنیم که جوانان خلاق ایده‌پرداز که می‌خواهند در این عرصه شرکت کنند، راحت‌تعر بدانند باید به کجا مراجعه کنند و حامی‌های آنها چه کسانی هستند.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خاطرنشان کرد: در این همایش به دنبال ایجاد انجمن مالکیت فکری هستیم که پس از اخذ مجوز علمی از وزارت علوم بتواند به شکل مستمر فعالیت خود را آغاز کند.

وی از رونمایی از پیشخوان مالکیت فکری در حاشیه این همایش خبر داد و گفت:  با افتتاح این پیشخوان مالکیت فکری دغدغه جوانان ایده‌پرداز در سالی که شعار آن دانش‌بنیان است، از میان خواهد رفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!