شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12890 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ |
86 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

وزیر امور خارجه عراق، ضمن درخواست دوباره برای فراهم کردن امکانی جهت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تاکید کرد که بغداد برای برقراری ثبات در منطقه بر تعامل با همه طرف‌های آن تاکید دارد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در کنفرانس “آینده […]

وزیر امور خارجه عراق، ضمن درخواست دوباره برای فراهم کردن امکانی جهت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، تاکید کرد که بغداد برای برقراری ثبات در منطقه بر تعامل با همه طرف‌های آن تاکید دارد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر؛ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق در کنفرانس “آینده سوریه و منطقه” که توسط اتحادیه اروپا برگزار شده است، بار دیگر بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت، ادامه محاصره اقتصادی و سیاسی و درگیری‌های نظامی وضعیت سوریه را بدتر می‌کند و بر بحران می‌افزاید.
فؤاد حسین افزود: ما خواهان آن هستیم که صدای گفتگو و تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه بلندتر باشد.
شایان ذکر است که عضویت سوریه در اتحادیه عرب در اواخر نوامبر ۲۰۱۱ بعد از آغاز جنگ در این کشور و ظهور گروه تروریستی داعش به حالت تعلیق درآمد.به تازگی و بعد از گذشت ده سال از شروع جنگ در سوریه برخی از کشور‌های عربی منطقه خواهان برقراری رابطه با سوریه و بازگشت دمشق به جایگاه قبلی خود در اتحادیه عرب هستند و حتی کشور‌هایی مانند الجزایر، امارات، اردن و عراق به دنبال عادی کردن روابط خود با سوریه هستند.اتحادیه عرب گرچه در ابتدا از گروه‌های مخالف بشار اسد در سوریه حمایت می‌کرد، اما با گسترش پیروز‌های محور مقاومت و عقب راندن تروریست‌ها، این اتحادیه نیز مجبور به پذیرش حقیقت پیروزی ملت سوریه بر دشمنان داخلی و خارجی شد. طی یک سال اخیر اتحادیه عرب و کشور‌های عربی کوشیده‌اند روابط خود را با دمشق از سر بگیرند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!