پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 12900 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ |
87 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نگران آن است «ولادیمیر پوتین»، همتای روس او نتواند راهی برای خروج از جنگ در اوکراین پیدا کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مراسم جمع‌آوری کمک برای حزب دموکرات ضمن ابراز نگرانی از اینکه […]

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نگران آن است «ولادیمیر پوتین»، همتای روس او نتواند راهی برای خروج از جنگ در اوکراین پیدا کند. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در مراسم جمع‌آوری کمک برای حزب دموکرات ضمن ابراز نگرانی از اینکه روسیه حاضر به خارج شدن از وضعیت فعلی اوکراین نشود گفت که در حال بررسی آن است که چگونه برای مقابله با مسکو وارد عمل شود.
جو بایدن تصریح کرد که «در تلاش است تا بفهمد» اگر روسیه «راهی برای خروج» از وضعیت اوکراین نداشته باشد، چگونه عمل کند.
اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در حالی مطرح شده است که پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در حال انجام است و تردیدی وجود ندارد که به نتایج مورد نظر دست می‌یابد و تأکید کرد که اگر حداقل یک فرصت برای حل مشکل دونباس از طرق صلح‌آمز باشد، قطعاً از آن شانس استفاده خواهد شد اما روسیه تسلیم نمی‌شود.
روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد و هدف آن‌ را محافظت از افرادی عنوان کرد که برای مدت هشت سال در معرض قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف بوده‌اند و آنطور که پوتین گفته است در راستای تحقق این هدف قصد خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین را دارد و می‌خواهد تمامی مجرمان جنگی مسئول ارتکاب جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس را محاکمه کند.
بنا بر گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح این کشور تنها زیرساخت‌های نظامی و ارتش اوکراین را هدف می‌گیرند و از تاریخ ۲۵ مارس (هشتم فروردین ماه)، وظایف اصلی مرحله اول تکمیل شده است و به طرز چشمگیری پتانسیل رزمی اوکراین کاهش یافته است. هدف اصلی ارتش روسیه آنطور که مقام‌های روس اعلام کرده‌اند، آزادسازی دونباس است.
در همین حال؛ کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که کمک‌های آمریکا به کی یف در عرض ۱۰ روز متوقف می‌شود مگر اینکه این درخواست از سوی کنگره حمایت شود.بایدن به کنگره اعلام کرد که این نیاز فوری است. او گفت: تقریبا تمامی منابعی را که اکثریت دو حزبی در کنگره برای حمایت از جنگجویان اوکراین به من داده بودند را تمام کرده ام. نمیتوانیم اجازه دهیم محموله‌های کمک‌هایمان به اوکراین به دلیل تصمیم کنگره متوقف شود.به گفته بایدن، آمریکا تقریبا ده روز با رسیدن به ضرب الاجل حساس برای ارسال کمک‌های خود به کی‌یف فاصله دارد. او گفت: من از کنگره می‌خواهم که لایحه بودجه تکمیلی اوکراین را فورا تصویب کند و در چند روز آینده آن را به میز من برساند.بایدن اعلام کرد از اینکه قانونگذاران از پیشنهاد او حمایت می‌کنند خوشحال است و کنگره احتمالا آن را به شکلی که من پیشنهاد دادم تصویب خواهد کرد.وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابع حزب دموکرات گزارش داد که مجلس نمایندگان می‌تواند این هفته درباره کمک به اوکراین به ارزش ۴۰ میلیارد دلار رأی دهد و بدین ترتیب مبلغ درخواستی اولیه بایدن را افزایش دهد. این پیشنهاد می‌تواند روز سه شنبه ارائه شود.جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه گذشته از تخصیص ۳۳ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین خبر داد. این کمک جدید با نصف کل بودجه دفاعی روسیه و نیمی از بودجه سالانه وزارت خارجه آمریکا برابری می‌کند. کمکی که طبق برآورده‌ها به بیش از دویست میلیون دلار در روز می‌رسد. کارشناسان معتقدند که ولخرجی بایدن خطرات زیادی برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا به همراه خواهد داشت. مقامات آمریکایی اکنون رویا‌های بلندپروازانه تری در سر دارند که مهم‌ترین آن‌ها «تضعیف» روسیه و بقای حاکمیت اوکراین است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!