پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13089 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹ |
78 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: اورژانس در مواقع ضروری باید بر بالین بیمار حاضر شود. در استاندارد‌های جهانی مدت زمان رسیدن اورژانس در جاده ۱۴ دقیقه، کلان شهر‌ها ۱۷ دقیقه و در حوادث شهری بین ۸ تا ۱۲ دقیقه متغیر است.   […]

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یحیی صالح طبری، رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: اورژانس در مواقع ضروری باید بر بالین بیمار حاضر شود. در استاندارد‌های جهانی مدت زمان رسیدن اورژانس در جاده ۱۴ دقیقه، کلان شهر‌ها ۱۷ دقیقه و در حوادث شهری بین ۸ تا ۱۲ دقیقه متغیر است.  

به گفته صالح طبری، وضعیت شهر تهران به عنوان یک شهر شلوغ و دارای حجم ترافیک زیاد،   سرویس دهی اورژانس را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

او گفت: این که مردم تنها در مواقع ضروری با اورژانس تماس بگیرند، می‌تواند به بهبود کیفیت سرویس دهی اورژانس کمک کند.  

صالح طبری گفت: مردم  باید فرهنگ استفاده از تلفن اورژانس را داشته باشند و در مواقع ضروری و اورژانسی درست با اورژانس تماس بگیرند. در کشور‌های اروپایی اگر ماموریتی ضرورت اورژانسی نداشته باشد، هزینه رفت و آمد را فرد می‌پردازد؛ اما در کشور ما هزینه اورژانس در هر شرایطی رایگان است.  

به گفته وی به طور متوسط هر پایگاه ۱۶ ماموریت روزانه دارد که این موضوع در کنار ترافیک و شلوغی بیمارستان‌ها کار نیرو‌های اورژانس را  سنگین می‌کند که می‌تواند موجب فرسودگی شغلی بشود و میزان کارآیی را کاهش بدهد. انگیزه و روحیه تکنیسین‌های اورژانس در کیفیت ارائه خدمات حائز اهمیت است.  

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: ما با کمک اپلیکیشن‌های مسیریاب به دنبال پیدا کردن مسیر‌های ویژه برای رسیدن به تمام ماموریت‌ها هستیم. با توجه به برنامه ششم توسعه ما باید حداقل ۴۵۰ پایگاه داشته باشیم که الان ۲۳۰ پایگاه داریم و بخشی مرتبط با کمبود نیروی انسانی است که به همین دلیل ظرفیت  جذب دانشجو در رشته فوریت‌های پزشکی افزایش داشته است.

به گفته وی اورژانس به دنبال توسعه اورژانس‌های ویژه بانوان است. اورژانس‌های ویژه بانوان تاکنون به ۵ اورژانس افزایش یافته اند.  

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!