جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13147 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸ |
101 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) به طور رسمی با اضافه شدن ۵۰ کارمند اردنی در مسجدالاقصی مخالفت کرد. به نوشته وبگاه عرب۴۸، در بیانیه دفتر بنت آمده است که رژیم صهیونیستی درخواست رسمی از اردن برای افزودن ۵۰ کارمند در مسجدالاقصی و […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (سه شنبه) به طور رسمی با اضافه شدن ۵۰ کارمند اردنی در مسجدالاقصی مخالفت کرد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، در بیانیه دفتر بنت آمده است که رژیم صهیونیستی درخواست رسمی از اردن برای افزودن ۵۰ کارمند در مسجدالاقصی و حرم شریف قدس دریافت کرده است، اما نمی‌تواند به این درخواست پاسخ مثبت بدهد.

این بیانیه در حالی صادر شد که ساعاتی پیش رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که تل آویو با درخواست امان موافقت کرده است. روز گذشته (دوشنبه) نیز وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن اعلام کرد که طبق گزارش‌های دریافتی، مقامات رژیم صهیونیستی با درخواست این کشور مبنی بر افزایش تعداد کارکنان مسجدالاقصی موافقت کرده‌اند.

طبق قوانین بین‌المللی و توافق «وادی عربه» در سال ۱۹۹۴، اردن تولیت اماکن مقدس اسلامی از جمله مسجدالاقصی را بر عهده دارد و سازمان اوقاف این کشور، کارمندان و مدیر اداره تولیت را تعیین می‌کند.

موضوع درخواست اردن برای افزایش کارمندان خود در مسجدالاقصی برای اولین بار ماه پیش در روزنامه اسرائیل هیوم و در خلال سفر «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم تل آویو به امان منتشر شد که طبق آن «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن از همتای صهیونیست خود خواسته بود تا تعداد اسرائیلی‌هایی که در عملیات‌های ورود به مسجدالاقصی شرکت می‌کنند کاهش یابند و در مقابل نیز یائیر لاپید مدعی شده بود که برخی نگهبانان مسجدالاقصی با حماس در ارتباط هستند و از اداره اوقاف اردن خواسته بود تا آن‌ها را برکنار کند. پس از آن دیدار، اردن شش نگهبان مسجدالاقصی را به زعم ارتباط با حماس برکنار و در مقابل ۱۲ نگهبان جدید را جایگزین کرد.

در این رابطه نفتالی بنت، روز گذشته در نشست کابینه خود مدعی شد که تل آویو تنها طرفی است که می‌تواند درباره بیت‌المقدس و مسجدالاقصی تصمیم بگیرد و هیچ دخالت خارجی را نمی‌پذیرد.

وزارت اوقاف و امور اسلامی اردن نیز اعلام کرده است که مسئولیت و صلاحیت تعیین نگهبانان و کارمندان مسجدالاقصی [در هماهنگی با دایره اوقاف اسلامی قدس] متعلق به اردنی‌هاست و آن‌ها مشارکت هیچ طرف دیگری از جمله دولت اشغالگر صهیونیستی را در این امر نمی‌پذیرند.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!